کرمانشاه؛

استفاده 57 هزار نفر از خدمات توانبخشی بهزیستی استان

بیش از 57 هزار نفر از خدمات توانبخشی بهزیستی کرمانشاه استفاده می‌کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از خدمات‌دهی بهزیستی استان به  57 هزار و 130 نفر در حوزه توانبخشی خبر داد.

دکتر امید قادری، گفت: علاوه بر معلولین تحت پوشش بهزیستی، تعداد زیادی از افراد دیگر هم از خدمات توانبخشی بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وجود 31  هزار و 267 نفر معلول در استان کرمانشاه، اظهار کرد: معلولان در استان شامل معلولین جسمی-حرکتی، ذهنی، شنوایی، بیماران روانی، سالمندان و... هستند.

به گفته این مسئول، معلولین جسمی- حرکتی با جمعیت حدود 12 هزار نفر بیشترین تعداد معلولین استان را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص خدماتی که به معلولین استان ارائه می‌شود نیز یادآوری کرد: یکی از این خدمات صدور دفترچه بیمه است که تاکنون برای 13 هزار و 891 نفر از مددجویان معلول در استان دفترچه بیمه صادر شده است.

قادری خاطرنشان کرد: برخی از این افراد که به نوعی دچار معلولیت هستند از خدمات مراکز نگهداری شبانه‌روزی، روزانه، حرفه‌آموزی و یا کارگاه‌های تولیدی حمایتی استفاده می‌کنند که تعداد این افراد نیز 2403 نفر است.

وی تصریح کرد: تعدادی از معلولین نیز از خدمات تیم‌های ویزیت در منزل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد مددجویان ضایعه نخاعی استان را نیز 473 نفر اعلام کرد که از این تعداد 467 نفر مستمری دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به پرداخت مستمری به تعداد 14 هزار و 752 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: تعداد قابل توجهی از این خانوارها دارای معلول هستند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.