ساری،

برگزاری جشنواره تئاتر بومی تیرنگ به صورت بین‌المللی

مدیر حوزه هنری مازندران گفت: جشنواره تئاتر بومی تیرنگ، به منظور ارتقا فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه، امسال به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سینا دلشادی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی امروز بوده که به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی نام‌گذاری شد.

وی افزود: مهمترین برنامه‌های حوزه هنری فراهم کردن زمینه رشد و اصول انقلاب اسلامی و شکوفایی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر حوزه هنری مازندران گفت: ویترین برنامه‌های حوزه هنری، هفته هنر اسلامی است و شهید آوینی نیز از هنرمندان پرورش یافته حوزه هنری بوده که با نام وی هفته هنر اسلامی مطرح شد.

وی افزود: تمام برنامه‌های حوزه هنری در راستای اهداف انقلاب اسلامی است که سال گذشته جشنواره تیرنگ برگزار شد که تلاش داریم امسال این جشنواره بین المللی مطرح خواهد شد.

دلشادی گفت: دفاع از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی، عمق بخشیدن به معرفت و بصیرت افزایی، زنده نگه داشتن اندیشه دینی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره)، تقویت وحدت و هویت ملی بخشی از اهداف و فعالیت‌های حوزه هنری است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی، افزود: هنر در رشد و گسترش جامعه نقش بسزایی دارد و تلاش داریم امسال تولیدات کتاب، فیلم و هنر را بیشتر با حضور و در دل مردم در محلات، روستاها و شهرها انجام دهیم.

مدیرحوزه هنری مازندران گفت: حضور در مزار شهدای گمنام با همکاری بنیاد حفظ آثار، شعر خوانی، خاطره گویی از شهدای مدافع حرم، اجرای همایش خوشنویسی شهید آوینی، تولید آثار هنرمندان با تذهیب و نگارش جملات شهید آوینی، تجلیل از هنرمندان، اجرای نمایش پروانه بر ناقوس باموضوع دفاع مقدس از برنامه‌های حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برگزاری سومین دوره کارگاه نمایشنامه نویسی، رونمایی دو فیلم شامل یک مستند از زندگی شهید باغبانی نخستین شهید مدافع حرم و انیمیشن قهوه‌خانه سید حسن به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل در سالن آمفی تئاتر ، رونمایی از کتاب "حاج عمران" تاریخ شفاهی دفاع مقدس، رونمایی از کتاب عکس شهدای غواص و تجلیل از هنرمندان برتر سال ٩٥ از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

دلشادی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: تبدیل سینما ایران به پردیس سینمایی شامل چندین سالن سینما، فروشگاه و گالری از درخواست‌های مهم حوزه هنری است که فعالیت آن آغاز شد و امیدواریم هیئت دولت به این امر نیز توجه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.