ادعای نیکی هیلی: کنار زدن اسد، تنها اولویت ما نیست

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد کنار زدن رئیس‌جمهور سوریه، تنها اولویت واشنگتن در این کشور نیست.

ادعای نیکی هیلی: کنار زدن اسد، تنها اولویت ما نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، ضمن اذعان به سیاست دولت ترامپ در تغییر رژیم در سوریه گفت کنار زدن اسد، تنها اولویت ما نیست.

مجری سی ان ان پرسید: آیا سیاست آمریکا در قبال سوریه درحال تغییر چشمگیر است؟ آیا اکنون تغییر رژیم در سوریه، سیاست رسمی آمریکا است؟

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ با مطرح کردن ادعاهایی گفت: اولویت‌های چندگانه وجود دارد. کنار زدن اسد تنها اولویت ما نیست پس واضح است کاری که تلاش می‌کنیم انجام دهیم شکست دادن دولت اسلامی عراق و شام (گروه تروریستی داعش) است. نکته دوم این است که ما با وجود اسد در سوریه هیچ سوریه صلح‌آمیزی نمی‌بینیم. نکته سوم این است که «نفوذ ایرانی‌ها» از بین برود و آخر اینکه به سمت راه حل سیاسی در سوریه حرکت شود چون بالاخره وضعیت سوریه پیچیده است و پاسخ‌های آسانی برای آن وجود ندارد و راه حل سیاسی باید رخ دهد. ما می‌دانیم که  هیچ گزینه‌ای وجود ندارد که در آن راه حل سیاسی رخ دهد، اما اسد رئیس رژیم باشد! اگر به اقدامات او (اسد) نگاه کنید و اگر به اوضاع نگاه کنید دشوار است که سوریه با اسد دولتی صلح‌آمیز و باثبات داشته باشد.

مجری سی ان ان در ادامه پرسید: آیا موضع دولت ترامپ این است که او (اسد) نمی‌تواند حاکم سوریه باشد یعنی تغییر رژیم سیاست شما است؟
نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ مدعی شد: تغییر رژیم چیزی است که به اعتقاد ما رخ خواهد داد چون همه طرف‌ها می‌خواهند ببینند که اسد رهبر سوریه نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار