نیکی هیلی: ترامپ روسیه را یک مشکل می‌داند

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه از نظر دونالد ترامپ یک مشکل محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکی هیلی، نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد، که اصالت هندی دارد در نشستی که تحت عنوان زنان در جهان در نیویورک برگزار شده بود، اعلام کرد: "من بارها  روسیه را مورد تقبیح و ملامت قرار داده ام چرا که معتقدم وقتی آنها کاری می کنند که به مذاق ما خوش نمی آید باید موضوع را به آنها گوشزد کنیم."

هیلی تصریح کرد: "آنها (روسها) در خصوص شبه جزیره کریمه و اوکراین رفتار درستی نداشتند و اکنون نیز تلاش می کنند بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را تحت حمایت خود درآورند. اینها موضوعاتی هستند که ما نمی توانیم راحت از کنار آنها بگذریم. من با دونالد ترامپ مذاکراتی داشته ام و رئیس جمهور به من گفت که روسیه را یک مشکل می داند."

بر خلاف رئیس جمهور آمریکا که بارها در کارزار انتخاباتی خود و حتی پس از ورود به کاخ سفید از روسیه تمجید کرده و از ولادیمیر پوتین همتای روس خود به احترام یاد کرده است، نیکی هیلی به دفعات در گذشته مسکو را مورد هجمه قرار داده است. وی اوایل هفته گذشته در انتقاد از سیاست های روسیه در قبال اوکراین تاکید کرد اگر شرایط اقتضا کند مسکو به علت تحرکات خود بر ضد کیف و دخالت‌های احتمالی اش در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجازات خواهد شد.

اما دونالد ترامپ نیز با گذشت دو ماه از آغاز ریاست جمهوری اش، تمجیدهای خود  از روسیه و پوتین را کاهش داده است و بسیاری معتقدند فضای سیاسی سنگینی که تحت تاثیر تحقیقات رسمی مربوط به تبانی احتمالی میان تشکیلات ترامپ و مسئولان دولت روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی دو هزار و شانزده آمریکا به وجود آمده، در این زمینه بی تاثیر نبوده است. در چنین شرایطی کمیته ای از کنگره آمریکا و مسئولان پلیس فدرال آمریکا  تلاش می کند به صحت و سقم دخالت های روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا پی ببرد و در این میان بازرسان اف بی آی بیش از هر چیز تلاش خود را بر کشف روابط یا هماهنگی های احتمالی میان اردوگاه ترامپ و مقامات مسکو متمرکز کرده اند. 

اما مناقشه سوریه نیز که در ماه مارس سال دو هزار و یازده آغاز شد از همان ابتدا موجب اختلاف شدید میان غرب و روسیه شد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی هشدار دهنده تاکید کرد زمان آن رسیده است که روسیه در خصوص ادامه حمایت های خود از دولت بشار اسد خوب فکر کند. تیلرسون قرار است یازدهم و دوازده آوریل از مسکو دیدن کند.

دونالد ترامپ حمله شیمیایی اخیر در شهر ادلب را که برخی کشورهای غربی به دولت بشار اسد نسبت داده اند، اقدامی زشت و توهین به بشریت توصیف و تهدید کرده است در سوریه وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار