سوئد مشروعیت حمله موشکی آمریکا به سوریه را زیر سوال برد

وزارت امور خارجه سوئد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مشروعیت حمله موشکی آمریکا باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ وزارت امور خارجه سوئد روز جمعه اعلام کرد این مسئله که حمله موشکی آمریکا به سوریه مبتنی بر حقوق بین الملل بوده یا خیر، باید مورد بررسی قرار گیرد.

استکهلم که در مورد حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه واکنشی متفاوت از بسیاری از کشورهای غربی داشت، در مورد مشروعیت این حمله از دیدگاه حقوق بین الملل ابراز تردید کرد.

مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه سوئد در بیانیه ای اعلام کرد: «هنوز روشن نیست که آیا این حمله سیاست جدید آمریکا را منعکس می کند یا نه؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که چنین اقداماتی مبتنی بر حقوق بین الملل باشد. انطباق این حمله موشکی با حقوق بین الملل سوال برانگیز است.»
وی در عین حال، حمله شیمیایی به غیرنظامیان سوری را که بهانه ای بود برای حمله آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات، محکوم کرد.

در پی حمله شیمیایی روز سه شنبه در منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه، که غربی ها نیروهای ارتش سوریه را مسئول آن می دانند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی شعیرات را صادر کرد.

صبح امروز (جمعه) حدود شصت موشک کروز تاماهاک از طریق ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه به سمت این پایگاه هوایی شلیک شد که بنا بر اعلام دمشق در این حمله 9 نفر از جمله چهار کودک کشته شدند و ویرانی های زیادی به بار آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار