ترکیه اسنادی را درباره مظنونان به انجام فعالیت‌های تروریستی به آلمان ارائه کرد

چند مقام از وزارت کشور ترکیه اعلام کردند آنکارا اسنادی را درباره افراد مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی در اختیار آلمان گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، منابعی از وزارت کشور ترکیه اعلام کردند مقامات ترکیه‌ای اطلاعات بیشتری را درباره افرادی که مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی هستند، در اختیار یک هیات آلمانی گذاشته اند.

این منابع اعلام کردند این اطلاعات جهت بررسی‌های بیشتر، به دفتر جرائم پلیس فدرال آلمان و سازمان امنیت داخلی این کشور ارسال شده است. با این‌حال، همچنان مشخص نیست در این اسناد، اطلاعات درباره افراد دیگر و یا جزئیات بیشتر درباره فعالیت‌های مشکوک تروریستی وجود داشته است یا خیر.

گزارش‌ها درباره ارائه این اسناد از جانب ترکیه به آلمان در حالی است که تنش‌ها میان دو کشور، در خصوص احتمال جاسوسی آنکارا از شهروندان ترکیه‌ای در آلمان افزایش یافته است.

همچنین، برگزاری همه‌پرسی برای اصلاحات قانون اساسی ترکیه که می‌تواند اختیارات رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – را افزایش دهد، موجب تشدید تنش‌ها میان دو کشور شده است. برلین با لغو چندین سخنرانی تبلیغاتی وزرای ترکیه برای همه‌پرسی آینده در خاک آلمان، خشم آنکارا را برانگیخته است. در پی این اقدام، ترکیه سیاستمداران آلمانی را به اتخاذ رویکردهایی مانند دوران نازی‌ها متهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار