رشته‌های کاردانش‌ متناسب با نیاز بازار کار

مدیر کل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش رشته‌های کا‌ردانش را متناسب با نیاز بازار کار خواند و گفت: در تلاشیم جهت توسعه و کیفیت‌‌بخشی آموزش‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

مصطفی آذرکیش‌ مدیر کل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه تولید و اشتغال در آموزش و پرورش با تربیت نیروی انسانی کارآمد به ویژه در هنرستان‌های کشور محقق می‌شود، عنوان کرد: از زمانی که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، آموزش و پرورش این مسئله را در برنامه‌های خود قرار داده و آموزش همراه با تولید برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر برای آموزش هنرآموزان‌ استفاده می‌شود و اکنون 153 رشته در شاخه کاردانش‌ برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: رشته‌ها متناسب با نیاز بازار کار طراحی شده و با مشارکت موسسات تولیدی، خدماتی و اجرایی کشور محقق می‌شود.

آذرکیش‌ با بیان اینکه بیش از 350 هزار هنرجو در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: با توسعه هر چه بیشتر این رشته‌ها می‌توان فرصت‌های شغلی ایجاد کرد و از مهاجرت‌های افراد به سایر شهرها برای بحث اشتغال جلوگیری کرد.

وی افزود: شاهد رشد هشت برابری هنرآموزان‌ در رشته‌های کاردانش‌ بودیم و پیش‌بینی اعتبارات برای تجهیز امکانات هنرستان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تأمین اعتبارات برای هنرستان‌ها از طریق صندوق توسعه ملی و ۲ درصد از محل فروش گاز در نظر گرفته شده تا جهشی‌ جدی در کیفیت‌بخشی آموزشی در حوزه رشته‌های مهارتی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار