آموزش‌های مهارتی رویکرد اصلی برنامه‌های مشارکتی/ توجه به نیاز بازار کار از اهداف آموزش‌ها است

معاون آموزش متوسطه گفت: رویکرد برنامه‌های مشارکتی استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره مندی از نیازهای مهارتی بوده که به نیازهای بازار کار نیز باید پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تفاهم نامه مصوبات اجرایی بین آموزش و پرورش و وزارت صنعت، معدن تجارت با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، فرهاد قبادیان معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی صبح امروز در محل وزارت صنعت به امضا رسید. 
 
در این مراسم زرافشان با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های مشارکتی استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور است، اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در این زمینه از جایگا‌ه‌های ویژه‌ای برخوردار هستند. 
 
وی ادامه داد: در برنامه درسی فنی حرفه‌ای و کار دانش به دو بخش نیازهای آموزشی و نیازهای بازار کار توجه می‌شود و باید پیوند محکمی میان این آموزش‌ها و بازار کار برقرار شود. 
 
معاون آموزش متوسطه گفت: شرایط موجود در کشور از این رویکرد حمایت کرده و سیاست‌های ابلاغی همچنین برنامه‌های دولت یازدهم فضای مطلوبی را به این آموزش‌ها اختصاص می‌دهد. 
 
زرافشان با اشاره به اینکه محور اصلی تامین برنامه‌های آموزشی ایجاد مهارت‌های لازم است، بیان کرد: عامل اصلی اشتغال و کار آفرینی نیروی انسانی بوده که باید تامین شود. 
 
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت بزرگترین مخاطب ما بوده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها ناظر به وظایفه این دستگاه است. 
 
معاون آموزش متوسطه گفت: بخش عمده‌ای از هنرستان‌ها در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند و بخشی نیز در رشته خدمات ناظر به بازرگانی هستند در حوزه کشاورزی نیز با وزارت صنعت، معذدن و تجارت در ارتباط هستیم. 
 
وی با اشاره به اینکه تجربه مثبتی آموزش و پرورش از وزارت صنعت دارد اظهار داشت: گام‌های بزرگی برای تجهیز هنرستان و همکاری با بازار و صنعت ایجاد شده و کار گروه مشترکی برنامه عمل آن را مشخص کرده‌اند. 
 
ایجاد دفتر همکاری آموزش کار دانش در شهرک های صنعتی
زرافشان یکی از روش های آموزش را آموزش در شهرک های صنعتی دانست و گفت : در تلاش هستیم تا ظرفیت آموزش را در این شهرک ها افزایش دهیم.
 
وی عنوان کرد : دانش آموزان کاردانش و فنی و حرفه‌ای دوره های تخصصی خود را در شهرک های صنعتی و درس های عمومی خود را در مدرسه می گذرانند.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  تصریح کرد: دفتر آموزش کار و دانش در شهرک های صنعتی ایجاد شده است و از دانش آموزان که دوره ها را می گذرانند ، حمایت می کند.
 
وی بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه‌ها میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش و تفاهم نامه‌هایی از این نوع هدف اصلی ما را که تربیت نیروی انسانی دارای مهارت است تحقق بخشیده  و کیفیت نیروی انسانی را ارتقا می دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار