رشد 13 برابری مراکز مشاوره در دانشگاه فرهنگیان/ توجه به مسائل جوانان در حوزه مشاوره

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد رشد 13 برابری مراکز مشاوره برای دانشجو معلمان بودیم.

عباس قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از توجه به توانمند‌سازی مشاوران این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: در این دوره مشاوران با حوزه‌های مربوط به مسائل جوانان از جمله ازدواج، آشنایی با سوء مصرف مواد مخدر و موا‌ردی از این قبیل آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: این دوره توانمند‌سازی طی دو روز در مرکز آموزش عالی شیخ انصاری دزفول با حضور 100 مشاور پردیس‌های سراسر کشور برگزار شده و کارگاه‌های آموزشی و پرسش و پاسخ با حضور متخصصان نیز از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امسال دومین دوره همایش تخصصی توانمند‌سازی مشاوران برگزار می شود، گفت: علاوه بر این دوره طرح «صدای مشاور» از دیگر برنامه‌های دانشگاه در حوزه مشاوره محسوب می‌شود.

قنبری عنوان کرد: در راستای همکاری‌های بین بخشی از ظرفیت‌های ستاد مواد مخدر استفاده شده تا در این حوزه آگاهی‌بخشی‌های لازم به مشاوران و به دنبال آن دانشجو معلمان انجام شود.

وی تصریح کرد: امروزه مسئله ازدواج از مهمترین مسائل جوانان محسوب می‌شود و بنابراین مسئله کارگاه‌هایی تخصصی با محوریت این امر در نظر گرفته شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: بسته خدمات مشاوره‌ای برای تمامی پردیس‌ها اختصاص یافته و با هماهنگی سازمان مشاوره، سازمان بهزیستی و ستاد مواد مخدر این برنامه‌های مشاوره‌ای اجرایی می‌شود.

قنبری با بیان اینکه رشد 13 برابری در مراکز مشاوره دانشجویی وجود داشته است، گفت: تعداد مراکز از پنج به 66 افزایش پیدا کرده است و در مواردی نیاز به ساخت فضاهای جدید داشتیم که این امر را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به انتشار فصلنامه پیام مشاور تصریح کرد: این فعالیت برای کمک به مسائل مشاوره‌ای دانشجو‌ معلمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار