ایده‌های دانش‌آموزی وارد صنعت می‌شود؛

مشارکت دانش‌آموزان «علامه حلی ۳» در رفع نیازهای جامعه

ایده‌ها و محصولات دانش‌آموزان در نهمین نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی در زمینه‌های فیزیک‌، شیمی و مکاترونیک به معرض نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نهمین نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی که صبح امروز در مدرسه علامه حلی 3 برگزار شد، نیکنامیان مسئول پژوهشی این مدرسه بیان کرد: این نمایشگاه نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدرسه محسوب می‌شود که همه ساله در اسفند ماه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان حاصل یک سال کار و فعالیت پژوهشی خود را در این نمایشگاه به معرض بازدید می‌گذارند.

وی اظهار داشت: بخش‌های مختلفی از قبیل فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، نجوم، برنامه‌نویسی کامپیوتر، الکترونیک،‌ مکانیک، فیلم‌سازی و مکاترونیک در این نمایشگاه حضور دارند.

مسئول پژوهشی مدرسه علامه حلی 3 افزود: ابتدا دانش‌آموزان تقسیم بندی می‌شوند و هر گروه پروژه خاصی را به عهده می‌گیرد. ایده‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند نیازهای جامعه، مدرسه یا خانه را برآورده سازد و حتی بتواند در صنعت پاسخگو باشند.

نیکنامیان یادآور شد: دانش‌آموزان پس از تقسیم‌بندی در گروه‌های خود به حل مسئله می‌پردازند و با راهنمایی دبیرانشان مسیر انجام پروژه را طی می‌کنند تا اینکه در اسفند ماه ثمره و محصول کارشان را در نمایشگاه ارائه می‌دهند.

در ادامه این مراسم حبیب جلیلی مسئول بخش مکاترونیک گروه پژوهشی علامه حلی سه در خصوص مکاترونیک اظهار داشت: مکاترونیک یک علم بین رشته‌ای محسوب می‌شود که در واقع رشته‌ای بین مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر و مهندسی کنترل است.

وی عنوان کرد: اصول کار ما بیشتر مکانیکی است به طوری که ابتدا دستگاه‌های مکانیکی را درست و به وسیله موتورهای الکتریکی آنها را جابه‌جا می‌کنیم و کنترل آنها توسط بردهای الکترونیکی انجام می‌شود؛ به عبارتی فرآیند کار شامل اعمال یک اتوماسیون بر یک سازه مکانیکی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار