سمنان؛

استقبال گردشگران نوروزی از صنایع دستی سمنان

در تعطیلات نوروزی 96 بیش از یک میلیارد تومان از صنایع دستی نقاط مختلف استان به فروش رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) گفت: این میزان فروش نشان دهنده رضایتمندی مسافران نوروزی از محصولات صنایع دستی استان سمنان است.

حسین خواجه بیدختی با بیان این که امسال صنایع دستی رشد خوبی در استان داشته است، افزود: در شهرستان شاهرود 400 میلیون تومان، در سمنان 250 میلیون تومان، در دامغان 200 میلیون تومان، در گرمسار 180 میلیون تومان، در مهدیشهر 20 میلیون تومان و در میامی 15 میلیون تومان صنایع دستی به فروش رسیده است.

وی تصریح کرد : از بیست و هفتم اسفند 95 تا سیزدهم فروردین 96 تعداد 318 هزار و 494 نفر روز در استان سمنان اقامت کردند که این میزان 20 درصد بیشتر از اقامت 265 هزار و 848 نفر روز در سال گذشته در همین مدت در نقاط مختلف استان بود.

خواجه بیدختی اظهار داشت : از بیست و هفتم اسفند 95 تا سیزدهم فروردین 96 تعداد 475 هزار و 967 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری استان سمنان بازدید کردند که نسبت به بازدید 379 هزار نفر در سال گذشته 71 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان این که بازدید از موزه های استان سمنان 43 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود : امسال 18 هزار نفر از موزه های استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد : راه اندازی برنامه ارایه اینترنت رایگان از طریق وای فای در 20 نقطه از استان سمنان در معرفی این استان بسیار موثر بود که امید است این طرح در تابستان حمایت بیشتری شود.

استان سمنان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت است.
انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار