سمنان;

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در دامغان

دومین نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان دامغان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر صفاخواه معاون صنایع دستی اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت :  این دومین نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی در استان سمنان است كه با هدف عرضه دائمی صنایع دستی استان، راه اندازی شده است.

وی افزود : نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی شهرستان دامغان با همكاری بخش خصوصی و در خیابان پاسداران، نبش ساختمان آموزشی صنایع دستی دامغان، راه اندازی شده است.

وی افزود: بنای این نمایشگاه و فروشگاه توسط اداره كل میراث فرهنگی استان سمنان مرمت و بازسازی شده و با كاربری فروش صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار شده است.

صفاخواه ابراز امیدواری كرد: این مركز در رونق تولید صنایع دستی و حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان صنایع دستی دامغان موثر باشد.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نخستین نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی در استان سمنان در شهرستان گرمسار راه اندازی شده است.

وی افزود: این فروشگاه و نمایشگاه دائمی در باغ موزه علم و صنعت، واقع در كارخانه پنبه پاك كنی گرمسار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینكه نمایشگاه دائمی و کارگاه تولید زنده صنایع دستی و هنرهای سنتی در سمنان نیز در حال راه‌اندازی و ساخت است، گفت: این نمایشگاه جنب ترمینال سمنان در محوطه‌ای به مساحت پنج هزار مترمربع شامل غرفه‌های نمایشگاهی و ... است.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه تا کنون فاز اول ساخت این نمایشگاه در سمنان به پایان رسیده است، افزود: كار طراحی نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان شاهرود نیز انجام شده است.

گفتنی است ، در استان سمنان، چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
انتهای پیام / ه
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.