پرداخت وام به مددجویان روستایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از پرداخت وام اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر خبر داد.

پرداخت وام به مددجویان روستایی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی اجرای طرح های اشتغال زایی را اولویت کمیته امداد استان بوشهر دانست و اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی مناطق مختلف استان بوشهر این طرح‌ها اجرایی و زمینه کسب و کار مددجویان فراهم می‌شود.

وی همچنین خارج شدن مددجویان تحت پوشش از چرخه حمایتی را از سیاست های مهم این نهاد بیان کرد و تصریح کرد: برای تامین معیشت از دست رنج مددجویان برنامه‌‌های مهمی تدوین شده تا زمینه استقلال اقتصادی افراد تحت پوشش کمیته امداد فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر  با اشاره به پرداخت وام اشتغال‌زایی در روستاهای استان بوشهر، بیان کرد: سال گذشته بیش از 215 میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به یک‌هزار و 504 طرح ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد.

لطفی ضمن تاکید اینکه 4 نوع وام در اختیار مددجویان کمیته امداد استان بوشهر قرار می گیرد، این وام ها را اینگونه برشمرد: تسهیلات کارانگیزی، مشاغل خانگی، خودکفایی و کارفرمایی.

وی تسهیلات کارانگیزی سال قبل را پرداخت 547 میلیون ریال به 16 مددجو عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی 262 نفر از مددجویان برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی 13.8 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر همچنین اضافه کرد: در سال گذشته 194 میلیارد و 845 میلیون ریال وام خودکفایی به یک‌هزار و 214 طرح در روستاها پرداخت و در این مدت 6.5 میلیارد ریال وام کارفرمایی به 12 طرح  واگذار شد.

لطفی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و طرح های خدماتی اجرا شده خاطر نشان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی با توجه به نوع وام و ملبغ نیاز اجرای طرح، از 40 میلیون ریال تا 750 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه مددجویان کمیته امداد امسال تسریع می‌شود تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.