با ویژگی مکالمات تلفنی تلگرام بیشتر آشنا شوید

طبق اعلام مدیر تلگرام به‌تازگی قابلیت مکالمه صوتی به این پیام‌رسان اضافه شده است؛ ویژگی مثبتی که می‌تواند کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

با ویژگی مکالمات تلفنی تلگرام بیشتر آشنا شوید
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجاز ی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیام‌رسان تلگرام با افزودن قابلیت‌هایی چون چت‌های گروهی و کانال‌ها طی یکی دو سال اخیر توانسته کاربران زیادی را در ایران به خود جلب کند به طوری که حدود 30 میلیون کاربر تلگرام در حال حاضر ایرانی هستند. اپلیکیشن تلگرام با این قابلیت‌ها گوی سبقت را از رقبای خود از جمله وایبر و واتس‌اپ ربود و اکنون تقریبا به تنهایی یکه‌تاز این عرصه است.
 
اما چند روز پیش پاول دوروف، مدیر این پیام‌رسان رسماً اعلام کرد ویژگی جدید "مکالمات تلفنی" به آن اضافه شده؛ از آنجایی که امنیت این اپلیکیشن تا حد زیادی قابل اطمینان است پیش‌بینی می‌شود این موضوع با استقبال خوب کاربران مواجه شود. تلگرام برای حفظ امنیت در این قابلیت جدید نیز راه حل مبتکرانه‌ای پیشنهاد داده و آن نمایش چهار ایموجی متفاوت روی صفحه نمایش است. یعنی زمانی که دو طرف مکالمه ایموجی‌های یکسانی را روی صفحه مشاهده کنند به این معناست که مکالمه امن و رمزگذاری شده است. تلگرام برای آسان کردن سیستم احراز هویت از طریق ایموجی‌ها آنها را از میان ۳۳۳ کاراکتر مختلف انتخاب می‌کند که نام بردنشان در همه زبان‌ها با کلمات ساده ممکن است مثلا تلفیقی از ماهی، گیلاس، چشم و خورشید. یعنی بیش از ۱۲میلیارد ترکیب چهارتایی گوناگون از ایموجی‌ها برای احراز هویت و ارتقای امنیت به کار خواهند رفت. گفته می‌شود این سیستم رمزگذاری بر شیوه تبادل کلید دیفی-هلمن مبتنی است که در سال 1977 ابداع شده است.
 
کیفیت بالای مکالمات صوتی، ویژگی دیگر این اپلیکیشن است. ارتباط Peer to Peer به تلگرام این امکان را می‌دهد که صدا با کمترین تأخیر و با وضوح بالا به گوش مخاطب برسد. تلگرام برای برقراری هر چه سریع تر ارتباط از نزدیک‌ترین سرور به کاربر برای برقراری تماس با طرف مقابل استفاده می‌کند. تفاوت قابل توجه تلگرام با رقبایش برخورداری از سرورهای سیال می‌باشد؛ ویژگی‌ای که باعث می‌شود برای بالا بردن سرعت و کیفیت از نزدیک‌ترین سرور به کاربر استفاده کند. این پیام‌رسان همچنین اعلام کرده است که از یک سیستم هوش مصنوعی یا شبکه عصبی برای مطالعه عادت‌های کاربران بهره خواهد برد تا بتواند از طریق آن کیفیت تماس‌های صوتی را بهینه کند. طبق گفته مدیر تلگرام، این سیستم به محتویات مکالمات کاربران به هیچ وجه دسترسی نخواهد داشت و تنها اطلاعات فنی آن را در اختیار خواهد گرفت.
 
ویژگی برتر دیگر تماس‌های تلگرام، سازگاری با اتصال اینترنتی کاربران است. این قابلیت سبب خواهد شد کاربر با مصرف کمترین میزان پهنای باند، از بهترین کیفیت بهره ببرد. تلگرام در کنار امکان مکالمه صوتی، گزینه «استفاده کمتر از دیتا» را نیز ارائه می‌کند تا آن دسته از کاربرانی که اینترنت گران‌قیمت و پهنای باند محدودی در اختیار دارند، بتوانند با مصرف ۲۵ تا۳۰ درصد دیتای کمتر، تماس‌های صوتی خود را برقرار کنند.
 
و بالاخره امکان محدود کردن  دسترسی مخاطبان به برقراری تماس صوتی، آخرین تغییر مثبتی است که در پیام‌رسان تلگرام ایجاد شده است. به این ترتیب که کاربر می‌تواند با کسانی که دوست دارد تماس تلفنی برقرار کند، و حتی این ویژگی را غیرفعال کند و با هیچ‌کس تماس صوتی نداشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
HASAN
۱۵:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
چازهای نیست باید از همه ای امکانات استفاده کرد
آخرین اخبار