زنجان؛

بازدید از جاذبه‌های استان زنجان از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت

بازدید از جاذبه‌های استان زنجان از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت و در مجموع ۴۰۲ هزار و ۹۸ نفر از این جاذبه‌ها بازدید بعمل آورده اند.

بازدید از جاذبه‌های استان زنجان از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ یحیی رحمتی امروز در خصوص مجموع بازدیدهای ۱۲ ام فروردین ماه اظهار کرد: ۴۸ هزار و ۸۳۲ نفر دیروز از از جاذبه‌های استان بازدید بعمل اورده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۰۸ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص آمار بازدیدهای پایگاه جهانی گنبد سلطانیه عنوان کرد: ۵ هزار و ۲۶۰ نفر در روز ۱۲ ام فروردین ماه از پایگاه جهانی گنبد سلطانیه بازدید کرده اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۵۰ نفر بود و با رشدی ۲۸ درصدی مواجه ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان آمار مجموع بازدید‌ها طی ۱۸ روز گذشته از گنبد سلطانیه را ۵۰ هزار و ۴۰۸ بازدید اعلام کرد و افزود: در مدت مشابه در سال گذشته این آمار ۳۴ هزار و ۹۳۲ بازدید را نشان می‌داد که افزایشی ۴۴ درصدی را شاهدیم.

او در خصوص آمار بازدید‌ها از موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان بیان کرد: رختشویخانه بعنوان دومین جاذبه پر بازدید استان دیروز پذیرای ۲ هزار و ۳۲۷ بازدید کننده بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با امار یک هزار و ۲۵۰ نفر رشدی ۸۶ درصدی داشته است.

بنا به اظهارات رحمتی موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان در مجموع از روز اغاز طرح سفرهتی نوروزی تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه مورد شاهد حضور ۲۳ هزار و ۱۶۲ بازدیدکننده بوده که با آمار ۱۵ هزار و ۲۲ نفری سال گذشته در ایام مشابه رشدی ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: موزه مردان نمکی نیز دیروز ۹۰۳ بازدید کننده داشت که نسبت به آمار ۶۰۰ نفری سال گذشته در ۱۲ ام فروردین ماه ۵۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این موزه در مجموع طی ۱۸ روز گذشته پذیرای ۱۸ هزار و ۵۷۸ بازدید کننده بوده که در قیاس با امار ۱۰ هزار و ۶۴۰ نفری سال گذشته رشدی ۷۵ درصدی را شاهدیم.

به گفته یحیی رحمتی غار کتله خور، طی ایام طرح ستاد خدمات سفر ۱۰ هزار و ۴۲۵ بازدید کننده داشته که در مقایسه با عدد ۷ هزار و ۸۵۲ نفری سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص امار بازدید از سایر جاذبه‌های استان اظهار کرد: سایر جاذبه‌های استان در مجموع ۲۹۹ هزار و ۵۲۵ بازدید کننده داشته اند که این امار روز دوازدهم فروردین ماه ۳۹ هزار و ۱۸۳ بازدید بود.

 
انتهای پیام / ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.