گفت‌وگوی عیدانه با رتبه ۱ کنکور ۹۵؛

مهندسی برق شریف مرا راضی نمی‌کرد/موسسات زیادی از اسمم سوء‌استفاده کردند/کار می‌کنم تا از خانواده‌ام پول توجیبی نگیرم

رتبه یک کنکور تجربی گفت: علاقه زیادی به رشته پزشکی داشتم و به همین دلیل امسال در کنکور رشته تجربی شرکت کردم و خوشبختانه لطف خدا نیز شامل حال من شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصاحبه عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان این بار به فردی اختصاص پیدا کرده که چند سالی در رشته برق شریف مشغول به تحصیل بود و پس از چهار سال استعداد خود را در رشته پزشکی شناسایی و بعد از انصراف از دانشگاه صنعتی شریف در کنکور تجربی شرکت کرد و موفق به اخذ رتبه اول در این رشته شد.

مهندسی برق شریف مرا راضی نمی‌کرد/موسسات زیادی از اسمم سوء‌استفاده کردند/کار می‌کنم تا از خانواده‌ام پول توجیبی نگیرم

در ادامه مشروح این گفت و گو را مشاهده می‌کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان: آقای احمدی ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز 96 لطفا خودتان را معرفی و برای ما بگویید در حال حاضر در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل هستید؟ 

احمدی: من محمد احمدی متولد شهر تربت جام از توابع خراسان رضوی هستم و در سال 91 در کنکور سراسری ریاضی شرکت کرده و در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شدم که پس از چهار سال توانایی خودم را در رشته تجربی و پزشکی یافتم و به همین خاطر با انصراف دادن از دانشگاه در کنکور تجربی در سال 95 شرکت و رتبه یک کنکور را بدست آوردم.

در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستم و هنوز اول راه رشته شیرین و سخت پزشکی هستم و هنوز اطلاعات زیادی درباره شاخه‌های مختلف پزشکی ندارم.

باشگاه خبرنگاران جوان: انتخاب رشته درست تا چه اندازه در سرنوشت افراد تاثیر دارد؟

احمدی: برای انتخاب رشته در دانشگاه، جوانان باید از مشاوران و افراد صاحب‌نظر مشورت بگیرند تا در آینده دچار مشکلی نشوند. من برای به دست آوردن این رتبه از 9 ماه قبل از کنکور مشغول به مطالعه و تست‌زنی بودم و روزانه بین 10 تا 12 ساعت به صورت مستقل و انفرادی مطالعه می‌کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا در موسسه ای برای کنکور ثبت نام کرده اید و آیا سازمانی از اسم شما در جهت تبلیغ استفاده کرده است؟

احمدی: من در هیچ موسسه خصوصی ثبت نام نکرده ولی متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی اسم من به نفع موسساتی که تعدادشان کم نیست تبلیغ شده است. البته از آنجا که وقتم بسیار ارزشمند است، به این مسائل هیچ توجهی نمی کنم مگر آنکه موسسه‌ای بیش از حد بخواهد از اسم من استفاده کند، در چنین شرایطی از نظر حقوقی پیگیر این قضیه می‌شوم.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما به عنوان یک نخبه پزشکی چه توصیه ای به دانش آموزان کنکوری دارید؟ 

احمدی: من معتقدم که افراد موفق هوش و استعداد بالایی ندارند بلکه این انسان‌ها از تلاش منظمی برخوردار هستند زیرا نظم و برنامه در مطالعه تاثیر بسیاری در موفقیت افراد دارد و دانش‌آموزان باید در همین مدت کم یک برنامه منظم و تلاشی موثر از خود نشان دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان: اگر به گذشته برگردید آیا همین رشته و راه را انتخاب می کنید؟

احمدی: من هیچ وقت در زندگی‌ام حسرت گذشته را نمی‌خورم و اگر بعد از 50 سال به عقب برگردم، همین کاری را که امروز انجام دادم با سربلندی و سرافرازی انتخاب می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا در حال حاضر در کاری مشغول هستید؟

 احمدی: من چون چهار سال دیرتر از همکلاسی‌هایم وارد دانشگاه علوم پزشکی شدم در نتیجه سنم بالاتر از بقیه است و علاوه بر تحصیل در یک موسسه‌ای مشغول مشاوره و تدریس دروس کنکوری بوده تا بتوانم مسائل مالی را خودم حل کنم و از خانواده ام پول توجیبی نگیرم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آینده شغلی خود را چگونه پیش بینی می کنید؟

 احمدی:قصد و هدف آینده من رسیدن به " خود آرمانی " است که در زندگیم مد نظر دارم و در نهایت حضور در جامعه پزشکی و خدمت به مردم منطقه اورامانات

باشگاه خبرنگاران جوان: دوست دارید در بیمارستان دولتی مشغول به کار شوید یا خصوصی؟

احمدی: من برای کار و درمان بیماران ترجیح می‌دهم که در بیمارستان‌های دولتی مشغول شوم زیرا متاسفانه بسیاری از مردم کشورمان توانایی پذیرش در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و اگر سیستم دولتی این اجازه را به من بدهد و امکاناتی در اختیار ما قرار دهد بعد از گذراندن دوران طرح در یکی بیمارستان های دولتی مشغول به کار می‌شوم.

باشگاه خبرنگاران جوان: نظرتان در مورد زندگی در خارج از کشور چیست؟

احمدی: هر کسی برای خود نیات و اهداف خاصی دارد اما من هیچ وقت نمی‌توانم برای زندگی به یک کشور غریبه سفر کنم. ممکن است برای ادامه تحصیل و گذراندن یک دوره آموزشی تکمیلی به خارج از کشور بروم زیرا معتقدم که انسان باید به مردم و کشور خودش خدمت کند و در عوض با استفاده از آموخته‌هایش برای هموطنانش قدم بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: فعالیت در شرکت های دانش‌بنیان چقدر در پیشرفت دانشجویان تاثیر دارد؟

احمدی: شرکت‌های دانش‌بنیان از این جهت خوب است که نخبگان دانشگاهی را شناسایی و جذب خود می‌کند و اینگونه افراد با کار کردن در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ایده‌های خود را به محصول و علم خود را به ثروت تبدیل کنند و من هم در این زمینه بسیار علاقمندم تا در یک شرکت دانش‌بنیان که تجهیزات پزشکی تولید می‌کند در دوران دانشجویی مشغول به کار شوم.

باشگاه خبرنگاران جوان: نفر اول تجربی به چه سینی از سفره هفت سین علاقه‌مند است؟

احمدی: سبزه را می‌پسندم چون عاشق طبیعت و جنگل هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان: دعای شما هنگام تحویل سال نو چیست؟

احمدی: مسلما اولین دعای من سلامتی و طول عمر والدینم است و سپس دعای حول حالنا الی احسن حال را برای عموم مردم می‌خوانم.

باشگاه خبرنگاران جوان: حس و حال شما در شب کنکور چگونه بود؟

احمدی با ذکر خاطره شیرین از شب کنکور سال گذشته‌اش گفت: من در شب کنکور تا حدودی دگرگون شده بودم به همین خاطر با خدا شروع به مناجات و راز و نیاز کردم و از خدا خواستم که هر کسی هر مقدار تلاشی کرده به آن دست پیدا کند و والدین با هر رتبه‌ای دلشان راضی و شاد شود و من نیز با توجه به تلاش و کوششی که کردم فردا آن رتبه را کسب کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا با دوستان خود در دانشگاه شریف ارتباطی دارید؟

احمدی: هنوز با دوستانم در رشته مهندسی برق دانشگاه شریف ارتباط صمیمانه‌ای دارم و هر چند وقت یکبار به دیدن آنها می‌روم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه درخواستی از مسئولان فرهنگی دارید؟

احمدی: من از مسئولان فرهنگی می خواهم که کاری کنند تا سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد و به نظرم با عیدی دادن کتاب به فرزندان می توان این کار با ارزش را انجام و ترویج داد. در پایان از شما به خاطر این گفت‌وگوی صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم و موفقیت روز افزون شما را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۷:۳۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
نمیدانم چرا ایشان انصراف دادند ولی پسر عمه بنده برق شریف شریف خواندند و مهاجرت کرد الان هم خیلی حقوق بالایی دریافت می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۷:۳۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
موفق باشه این جونها افتخار ایران هستن
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۷:۳۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
نمیدانم چرا ایشان انصراف دادند ولی پسر عمه بنده برق شریف خواندند و مهاجرت کرد آمریکا الان هم خیلی حقوق بالایی دریافت می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۷:۳۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگران چرا خبرهای سالهای پیش رو دوباره منتشر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
می خواهم دوران طرحم را بیمارستان دولتی کار کنم
برو بابا
رتبه های برتر کنکور از طرح معافند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۶
افتخار تربتی.برو خدا ب همرات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من هم شرایط ایشون رو دارم. از مهندسی راضی نیستم ولی سنم زیاد شده و دیگه نمی تونم برگردم پزشکی بخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من هم شرایط ایشون رو دارم. از مهندسی راضی نیستم ولی سنم زیاد شده و دیگه نمی تونم برگردم پزشکی بخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
آفرین به تو که تغیر رشته دادی و تجربی خوندی
Iran (Islamic Republic of)
کوهدشتی
۱۰:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
معلوم شد چقدر از لحاظ رشته های آموزشی مشکل داریم
قبلا یه نفری زحمت میکشید درس میخوند نتیجه اش رو هم میگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
نمی خواهید این خالی بندی را از روی سایت بردارید
هرکه مقام اول تا دهم کنکور میشه از این عوردها میده که فقط کتاب درسی را خوانده کلاس نرفته ، یه برنامه فضای برای مطالعه داشته ووو کلی چاخانه دیگه .
تو جامعه ما از این خالی بندی ها زیاده فقط کافی طرف یجوری تو جامعه معروف بشه مثلاً :
خواننده باشه و در حال مرگ ، آهنگ های پاپ میخونده که سرپاملت را میرخصیدن آنوقت بعد مرگ خانواده میگن زیارت عاشورا و نماز شبش ترک نمیشده .
خلاصه خالی بندی های عجیب تو کشور ما زیاده
تو مسائل منفی هم همینطور اگر مردی زنش را طلاق بده میگن معتاد بوده ، چشمش ناپاکه ، خسیسه ، وووو که شاید یک کدام از این موارد هم نبوده باشه ، تو زنها هم همینگونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۹۹
اینا چاخان نیست از هر کی توی تربت بپرسی بهت میگه که از همون بچگی چه هوش بالایی داشته و نیازی هم به کلاس اموزشی نداشته که بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
امیدوارم به خاطر پول به این رشته نیامده باشی !
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
واویلنا ای حرفا چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
هفتاد درصد مواردی که عنوان کرده بود چون به عمل نرسیده الکی است
شما که برق دانشگاه شریف را میخواندی بعد 4 سال دیدی آنقدر دست تو کار برق زیاده ، حتی کسانی هستن که تجربی کار را یاد گرفتن و کارشان از مهندسین این رشته هم بهتره پس ترجیح دادی تا دیر نشده رشته را عوض کنی و بری رشته پول ساز پزشکی را بخوانی .
من چندی پیش برای مشکلی که داشتم رفتم متخصص ارتوپدی با خواهش و تمنا بعنوان آخرین نفر منشی را راضی کردم به من شماره داد آنهم شماره 101 .
دکتر ساعت 16.30 آمد از نفر یک که صدا زده شد تا به من ( 5 نفر هم گچ گیری شدن ) ساعت 19.15 همه ویزیت شدن ویزیت هر نفر 35 هزارتومان بود اگر گچگیری را بیخیال شویم ایشان در طی سه ساعت حدود 3.5 میلیون درآمد داشتن که معادل دو ماه حقوق من کارگر با 23 سال سابقه کار بود بعبارتی روزی ده میلیون و با 26 روز کار در ماه میشود 260 میلیون در ماه که معادل یازده سال کارگری من است پس عقل میگوید پزشکی بخوان به جای برق .
نتیجه شعار الکی نده و منتش را بر مردم نگذار لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
افرین لذت بردم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۳۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
دانشگاه شریف که خوب بوده من اگر بودم انصراف نمیدادم
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۱:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
چطور میشه یه نفر ریاضی بخونه بعد کنکور تجربی بده؟مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۲۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
دانشجوی صنعتی شریف هم برگشته داره پزشکی می خونه مگه این پزشکی چیه خدا ....
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۰۰:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
به نظر من سازمان سنجش نباید اصلا اجازه می داد تا این اقا در کنکور شرکت کنه ، پزشکی فقط درس خوندن نیست ، پزشکی شغلیه که تصمیمات مهم و لحظه ای می طلبه نه اینکه بعد از 5 سال یادت بیاد .... ما دانش اموزای رشته ی ریاضی رو بی انگیزه کردید با این حال ارزو می کنم موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۰ تير ۱۳۹۹
اتفاقا پزشک موفقی هم میشه چون از خیلیا که با پول اومدن تو این رشته بیشتر سرش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
به این جور نخبه ها باید خیلی برسند علم الکی بدست نمیاد خیلی باید تلاش کرد حیف نیست جلو این نخبه ها این همه سنگ اندازی میشه که مجبور باشند برند خارج از همین الان باید بهترین امکانات رو در اختیار چنین نخبه هایی گذاشت هرچقد برای این ها خرج بشه کم هست چون در آینده نزدیک هزاران برابر سود برای ایران خواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
عمرتو تلف کردی
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۲:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
داش باشووا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
آفرین واقعا
Iran (Islamic Republic of)
همقلگی
۲۱:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
دمت گرم همقلگی ما بچه های تربت بهت افتخار مکنم
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی
۲۰:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
افرین بر محمد احمدی.خیلی کارت درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
خودتو که سرکار گذاشتی هیچ فرصت هاروهم از بقیه میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
بیکار خرخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
میتوان گفت مجموعه مهندسی برق جزء سخت ترین رشته های دانشگاهی در سراسر دنیا است ولی متاسفانه در کشورمان بازار شغلی مناسبی برای آن وجود ندارد و بدون احداث کارخانجات و شرکت های صنعتی و تولیدی بزرگ توسط دولتمردان ایجاد شغل در این زمینه دشوار است(البته کارخانه از نوع سرمایه گذاری خارجی و واگذاری به اجانب مدنظر نیست)
به دلیل درآمد بالای پزشکان و دندانپزشکان در ایران و همچنین بیکاری قابل توجه فارغ التحصیلان رشته های مهندسی به دلیل عدم پیش بینی شغل در بازار کار ایران برای این تعداد مهندس جوان بنابراین در حال حاضر اکثر دانش آموزان برای راه یابی به دانشکده های پزشکی در دبیرستان رشته تجربی میخوانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
من هم شرایط ایشون رو دارم. از مهندسی راضی نیستم ولی سنم زیاد شده و دیگه نمی تونم برگردم پزشکی بخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
دمش گرم انشالله موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
درود بر روحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
نتیجه هردمبیلی بودن بهتر از این نمیشه 4 سال بهترین امکانات دولت که باس یه مهندس تحویل بگیره و یه دردی رو از مردم دوا کنه هدر رف . چرا اینا قبل از کنکور استعداداشونو کشف نمیکنن و بعد که خوب خرج رو دس مملکت گذاشتن کشف میکنن چی میخوان ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
خوب متوجه شده که از رشته های فنی دیگه ادم به جایی نمیرسه حتی اگر از شریف فارغ التحصیل بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
خیلی خوب بود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
اگر رشته پزشکی هم آینده شغلی و درآمد هنگفت نداشت بازم میمومد پزشکی بخونه یا دم از خدمت در داخل و عدم مهاجرت میزد آقای احمدی؟
Iran (Islamic Republic of)
مم
۱۴:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
دلت خوشه از انسان های صاحب نظر کمک بگیرم من از استان های محروم هستم میدونی یه دقیقه مشاوره چقدر درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
این آقا بعد چهار سال باید مدرک میگرفت نه انصراف میداد !!! حتی اگه تصمیم به خواندن پزشکی داشت.
معلوم میشه رشته مهندسی از پزشکی سختره
آخرین اخبار