حمایت کنفدراسیون فوتبال آفریقا از مراکش برای میزبانی جام جهانی 2026

رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) با حمایت از مراکش برای کسب میزبانی رقابت های جام جهانی 2026 گفت این کشور می تواند میزبان موفقی برای این رقابت ها باشد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،احمد احمد که اوایل ماه جاری میلادی در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آفریقا در آدیس آبابا با پیروزی بر عیسی حیاتو رئیس جدید این کنفدراسیون شد، ضمن حمایت از پیشنهاد بالقوه مراکش برای کسب میزبانی جام جهانی 2026 گفت مطمئن است این کشور شمال آفریقا می تواند میزبان موفقی برای این رقابت ها باشد.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا نیز به تازگی گفته است مراکش "زیرساخت ها و ظرفیت سازمانی" مورد نیاز برای میزبانی مسابقات جام جهانی را دارد.
مراکش که در رقابت برای کسب میزبانی جام های جهانی 1994، 1998، 2006 و 2010 ناکام ماند،اگر بخواهد برای کسب میزبانی 2026 اقدام کند، به احتمال زیاد در برابر ایالات متحده قرار خواهد گرفت، آمریکا یا به عنوان یک نامزد مستقل و یا به عنوان میزبان مشترک همراه با کانادا و مکزیک وارد این رقابت ها خواهد شد.

با این حال، ممکن است از میزبانی مراکش ممانعت به عمل آید  زیرا این کشور متهم  است برای کسب میزبانی جام جهانی جهانی 1998 (فرانسه ) و 2010 (آفریقای جنوبی) به جک وارنر رئیس سابق کنفدراسیون کونکاکاف رشوه پرداخت کرده است.

حتی عنوان شد که مراکش برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2010 رای لازم  را به دست آورده بود، اما آرای این کشور"به عمد لحاظ نشد"  تا آفریقای جنوبی میزبانی این رقابت ها را کسب کند. این اتهامات از سوی مقامات آفریقای جنوبی تکذیب شد.
گفتنی است ،جام جهانی 2026 با حضور 48 کشور جهان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار