سمنان؛

کاهش تلفات جاده ای در استان سمنان

در ایام نوروز تعداد فوتی به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس‌راه استان سمنان از تاریخ ۲۵اسفند لغایت ۹فروردین سال جاری تعداد تصادفات فوتی هشت درصد کاهش داشت گفت : ۶1فقره واژگونی خودرو منجر به فوت و جرح طی این مدت در محورهای استان به وقوع پیوست که درواقع ۶۹درصد کل تصادفات جرحی و فوتی را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ حسن خسروجردی بابیان اینکه عدم توجه به جلو عدم کنترل وسیله نقلیه ۸۶درصد علل وقوع تصادفات را شامل می‌شود، افزود: محور میامی-سبزوار با ۱۴فقره و سمنان-دامغان با ۹فقره درمجموع با ۲۳فقره سانحه منجر به فوت پرحادثه‌ترین مسیرها بودند. 

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه سواری‌ها ۷۴درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد : جرائم رانندگی به ترتیب سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده کردن از تلفن همراه، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز  بیشترین جرائم را به خود اختصاص داده است که درمجموع ۲۱هزار ۹۷۱فقره تعداد کل تخلفات را شامل می‌شود.

خسروجردی اظهار داشت : آخرین حادثه ساعت ۱۰:۲۵ چهارشنبه هفته جاری واژگونی تیبا کیلومتر ۴۷آرادان-سرخه یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت که علت آن بی‌توجهی به جلو بود و همچنین در هفت مورد تصادف خسارتی، چهار فقره جرحی چهار مجروح بر جای گذاشت.

وی افزود: با توجه به کویری و یکنواخت بودن جاده‌های استان سمنان احتمال خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان وجود دارد لذا از مسافران نوروزی تقاضا داریم به‌منظور حفظ ایمنی بیشتر سرنشینان به‌محض احساس عدم هوشیاری در اولین توقف گاه و یا زائرسراهای بین‌راهی استراحت کرده و سپس طی مسیر کنند.

از ابتدای تعطیلات نوروزی سال جاری (۲۷اسفندماه۹۵) تاکنون، ۲۲ نفر در راه‌های استان سمنان کشته و بیش از ۹۰نفر نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار