سمنان؛

کاهش تلفات تصادفات درون شهری در استان سمنان

در شش ماهه نخست امسال تلفات سوانح درون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی 6 ماهه نخست سال 95 در معابر درون شهری استان سمنان، هزار و 663 فقره بوده است.
سرهنگ رحیم ساعد افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که هزار و 702 مورد بود، 39 فقره معادل 2 درصد کاهش داشته است.
وی تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی سال 95 در معابر درون شهری استان سمنان را 15 نفرعنوان کرد و تصریح کرد: تعداد کشته شدگان نیمه نخست پارسال در سمنان 25 نفر بود که نشان می دهد امسال تلفات سوانح درون شهری استان کاهش 38 درصدی داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با بیان اینکه در نیمه نخست سال 94 شاهد هزار و 74 فقره تصادف جرحی در معابر درون شهری استان سمنان بودیم، افزود: این رقم در سال 95 به هزار و 95 فقره رسیده است که در مقایسه با پارسال از 2 درصد رشد برخوردار است.
وی همچنین تعداد تصادفات خسارتی نیمه نخست سال 95 را 553 فقره اعلام کرد و افزود: سال گذشته در این مدت شاهد 603 فقره تصادف خسارتی در معابر درون شهری استان بودیم که در این خصوص نیز با کاهش 2 درصدی روبرو هستیم.
سرهنگ ساعد، بی توجهی به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را مهمترین عامل وقوع تصادفات معابر درون شهری استان سمنان عنوان کرد و افزود: عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت، عمده تلفات حوادث و سوانح معابر درون شهری را شامل می شوند.
وی، به استقرار و راه اندازی مرکز مانیتورینگ شهری در شهرستان دامغان اشاره و اظهار داشت: این سامانه با همکاری شهرداری های استان در سمنان و سایر شهرستان ها ایجاد می شود و علاوه بر کنترل ترافیک معابر، بهره برداری های گوناگونی از آن صورت می گیرد.
رئیس پلیس راهور استان سمنان از ادامه فعالیت سامانه تلفنی 120 در استان سمنان و پاسخگویی شبانه روزی به مردم خبر داد و افزود: شهروندان می توانند با تماس با این سامانه، از وضعیت راه ها، انواع خدمات پلیس راهور و پیگیری صدور پلاک و گواهینامه خود اطلاع یابند.
انتهای پیام / د
برچسب ها: تصادف ، کاهش ، تلفات ، رانندگی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.