ارومیه؛

سنجش سلامت 800 نفر از مسافران نوروزی

از اواخر اسفندماه جهت رفاه حال مسافران و گردشگران ایستگاه سلامت سیار در غار سهولان مهاباد راه اندازی شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این پایگاه از اواخر اسفندماه در ورودی غار سهولان راه اندازی شده است و تا 15 فروردین ماه دایر می باشد.

وی افزود: این ایستگاه در طول روز از ساعت 8 صبح لغایت 8 عصر دایر بوده و خدماتی همچون اندازه گیری فشار خون و آزمایش قند خون به صورت رایگان انجام می شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر یک نیروی مرکز بهداشت تعداد دو نفر از نیرو های اورژانس 115 با آمبولانس پشتیبان در این ایستگاه مستقر هستند تا در صورت لزوم موارد درمانی در محل انجام و تا رساندن بیماران اورژانسی به بیمارستان اقدامات لازم صورت پذیرد.

دکتر مرزنگ گفت: از ابتدای طرح استقرار نوروزی 115 تاکنون 800 نفر ازمسافران و گردشگران نوروزی توسط نیروهای مستقر در غار آبی تاریخی سهولان از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری شده اند که کمتر از2 درصد این جمعیت در محل توسط نیروهای اورژانس 115 از لحاظ کنترل فشار خون تحت مراقبت بوده اند.

وی اظهار داشت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اماکن بین راهی و در محل غار آبی تاریخی سهولان تاکنون 6 نفر در قالب تیم های دونفره به فاصله دو روز یک بار از این مراکز بازدید و بازرسی کرده اند و حدود 250 کیلوم گرم انواع مواد غذایی غیر بهداشتی در محل کشف و ضبط ،غیر فعال نمودن یک واحد قلیانسرا،اصلاح وضعیت آب آشامیدنی و بهداشتی کردن آن و عدم استفاده از آب فاقد کلر،تأمین آب آشامیدنی سالم برای مسافرین و معرفی 6 نفر متصدی فروش مواد غذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی با همکاری اداره اصناف ، تعزیرات حکومتی ،صنعت و معدن و تجارت انجام شده است.

غار آبی تاریخی سهولان مهاباد در ایام نوروز روزانه پذیرای بیش از هزاران نفر از مسافران نوروزی بوده و در 7 روز اول سال حدود 11 هزار نفر از شهر های مختلف کشور از این محل بازدید کرده اند.

سنجش سلامت 800 نفر از مسافران نوروزی

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.