در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی میزبان ۲۳۴ هزار گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:از آغاز سفرهای نوروزی تا هشتم فروردین بیش از ۲۳۴ هزار گردشگر از بناهای تاریخی و گردشگری استان آذربایجان غربی بازدید کرده اند.

جلیل جباری در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ افزود: از آغاز فعالیت ستاد سفر‌ها و طرح نوروزی در آذربایجان غربی ۲۳۴ هزار و ۲۵۰ نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی آذربایجان غربی بازدید کرده اند.

وی با اشاره به بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری گفت: مجموعه‌های جهانی قره کلیسا در شهرستان چالدران و تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق در شهرستان ماکو موزه مردم شناسی ارومیه، غارسهولان در شهرستان مهاباد، سه گنبد ارومیه، مسجد جامع ارومیه بیشترین آمار بازدید را تا روز هشتم فروردین به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: ۷۸ هزارو ۶۰۰ نفر در اماکن اقامتی این استان شامل هتل، مدارس، مهمان سرا و مسافرخانه اقامت کرده اند.

جباری از شرکت روزانه حدود ۵ هزار نفر در مراسمات نوروزگاه‌های استان در این ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: محل جشن نوروزگاه در شهرستان ارومیه، مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن واقع در خیابان امام (ره) است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: باتوجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته پیش بینی می‌کنیم که امسال نسیت به مدت مشابه سال قبل بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان را داشته باشیم.

وی افزود: باتوجه به تنوع فرهنگی و قومی استان، امسال جشن نوروزگاه را در کنار بناهای تاریخی، پایگاه‌های ملی و برخی شهرهای استان اجرا می‌شود که نقطه عطف برنامه‌های ستاد برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگرن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.