سمنان;

فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان مطلوب است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان سمنان در نوروز 96 مطلوب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی زندیه وكیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان امروز و در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان با قدردانی از اعضای ستاد، افزود: خوشبختانه در استان سمنان مشكل حاد و جدی گزارش نشده است.

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده از نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی، گفت: انتظار می رود روند مطلوب خدمات دهی به مردم در دور دوم سفرهای نوروزی حفظ شده و تا حد ممكن ارتقا یابد.

بیدختی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان نیز با بیان اینكه میزان ماندگاری و اقامت مسافران در استان سمنان افزایش یافته است، گفت: آمار جمع آوری شده از بیست و هفتم اسفند ماه سال 95 تا ششم فروردین ماه 1396 و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، نشانگر افزایش مدت ماندگاری مسافران از یک شب به سه شب در نقاط مختلف استان است.

وی افزود: در این مدت، 215 هزار و 754  نفر  در استان سمنان اقامت كردند كه بیانگر افزایش 18.67 درصدی اقامت مسافران در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

بیدختی گفت: در این ایام، 9 هزار و 872 نفر گردشگر داخلی و 111 نفر گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید كرده اند و بر این اساس، تعداد بازدیدكننده داخلی از موزه ها 48 درصد و تعداد گردشگران خارجی سه درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در مجموع 214 هزار و 329 نفر از مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری استان بازدید كرده اند كه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57.14 درصد افزایش دارد.       

غفار محمدی معاون اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با بیان اینكه این اداره كل در 260 مدرسه با یك هزار و 868 كلاس پذیرای مسافران نوروزی است، گفت: در ایام نوروز امسال،  16 هزار و 414 خانوار شامل 79 هزار و 498 نفر در مدارس استان اسكان داده شدند.

وی با  اشاره به اینكه بیشتر مسافران نوروزی در واحدهای آموزشی استان سمنان بیش از یك روز اقامت داشته اند، افزود: میزان پذیرش و اسكان مسافران در مدارس استان 3.5 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افرایش یافته است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار