سمنان;

استان سمنان مقصد مسافران نوروزی شده است

استان سمنان در نوروز امسال با اجرای برنامه‌های متنوع و نوین، افزایش زیرساختها و معرفی جاذبه‌های گردشگری به مقصد مسافران نوروزی تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مریم سلمانیان سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: شعار و تاكید استاندار سمنان بر تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد در نوروز امسال تحقق عینی یافته است.

وی افزود : آمار جمع آوری شده از بیست و هفتم اسفند ماه سال 95 تا كنون و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، نشانگر افزایش مدت ماندگاری مسافران از یک شب به سه شب در نقاط مختلف استان است.

سلمانیان افزود: از بیست و هفتم اسفند ماه 95 تا كنون، 215 هزار و 754  نفر  در استان سمنان اقامت كردند كه بیانگر افزایش 18.67 درصدی اقامت مسافران در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

وی گفت: در این ایام، سه هزار و 995 نفر در هتل ها با هشت درصد افزایش نسبت به پارسال، یك هزار و 673نفر در مهمانپذیرها با 2 درصد افزایش، 70 هزار و 564 نفر در مدارس با حدود پنج درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل اقامت داشته اند.

وی با بیان اینكه 741 نفر در هتل آپارتمانها اقامت كردند و این آمار افزایش نداشته است، افزود: 35 هزار و 861 نفر در چادرهای مسافرتی اقامت كردند و نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد كاهش یافته است.

سلمانیان گفت: این در حالی است كه اقامت در سایر مراكز اقامتی شامل مهمان سرای ادارات، خوابگاههای دانشجویی، سالن های ورزشی و زائرسراها نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد افزایش یافته است و مسافران نوروزی اقامت در این مراكز را به دلیل بارندگی و وزش باد و ... به چادرهای مسافرتی ترجیح داده اند.

وی افزود: 102 هزار و 920 مسافر نوروزی در سایر مراكز اقامتی و زائرسراها اقامت داشته اند كه  حدود 74 هزار و 600 نفر از این تعداد در زائرسراها  و برخی از مساجد شهرستانهای میامی ، شاهرود، دامغان و سرخه و مابقی شامل 28 هزار و 320 نفر  در واحدهای اقامتی سایر ادارات ، اقامتگاههای روستایی، کمپ های موقت و ... اقامت داشته اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینكه در این ایام، 9 هزار و 872 نفر گردشگر داخلی و 111 نفر گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید كرده اند، گفت: تعداد بازدیدكننده داخلی از موزه ها 48 درصد و تعداد گردشگران خارجی سه درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به انجام 461  مورد بازدید نظارتی از واحدهای تحت پوشش و تاسیسات گردشگری استان، افزود: بازدیدها نیز نسبت به سال گذشته 15.89 درصد افزایش یافته است.

سلمانیان گفت: در مجموع 214 هزار و 329 نفر از مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری استان بازدید كرده اند كه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57.14 درصد افزایش دارد.     
 
گفتنی است ، سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و زائر از جاده های استان سمنان عبور می كنند.
انتهای پیام / ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار