سمنان;

اقامت بیش از 192 هزار مسافر نوروزی در سمنان

بیش از 192 هزار نفر از بیست و ششم اسفند ماه 95 تا كنون در استان سمنان اقامت كرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مریم سلمانیان سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در این مدت 192 هزار و 972 نفر در نقاط مختلف استان سمنان اقامت كرده اند.

وی افزود : بر اساس آمار موجود، سه هزار و 311 نفر در هتل ها، 698 نفر در هتل آپارتمان‌ها، یك هزار و 431 نفر در مهمان پذیرها و سه هزار  40 نفر در کمپ‌های موقت استان سمنان اقامت کرده اند.

سلمانیان با اشاره به اقامت 59 هزار و 337 نفر در مدارس استان سمنان، افزود: در این مدت 35 هزار و 895 نفر در چادرهای مسافرتی استان سمنان اقامت کردند.

وی گفت: 89 هزار و 259 نیز در سایر مراکز اقامتی  استان شامل مهمان سرای ادارات، خوابگاههای دانشجویی، سالن های ورزشی و ... اقامت کرده اند.

سلمانیان با اشاره به افزایش بازدیدهای نظارتی از واحدهای اقامتی و پذیرایی استان سمنان در ایام نوروز و برای رفاه حال مسافران نوروزی، گفت: در این مدت 432 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان شامل مراكز اقامتی، رستوران ها و مراكز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز اقامتی موقت انجام شده است.

وی گفت: بر اساس بازدیدهای نظارتی انجام شده، چهار فقره تشویق، 40 مورد تذكر و دو فقره اخطار كتبی به تاسیسات گردشگری استان سمنان ارائه شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، افزود: در این مدت 186 هزار و 106 گردشگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان سمنان بازدید كرده اند.

گفتنی است ، استان سمنان دارای بیش از یك هزار اثر تاریخی شناسایی شده است كه 718 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار