آسوشیتدپرس : بازی مقابل ایران در حضور 100 هزار تماشاگر، سخت ترین آزمون فوتبال آسیا است

خبرگزاری آسوشیتدپرس در آستانه دیدار تیم های ملی ایران و چین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، بازی مقابل ایران در حضور 100 هزار تماشاگر را سخت ترین آزمون فوتبال آسیا توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،در چارچوب هفته هفتم بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی فوتبال کشورمان روز سه شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی چین است. در آستانه این مسابقه حساس آسوشیتدپرس در گزارشی به این مسابقه پرداخت و بازی مقابل ایران در حضور 100 هزار تماشاگر در تهران را سخت ترین آزمون حال حاضر فوتبال آسیا توصیف کرده است.
چینی ها در شرایطی قدم به این مسابقه می گذارند که هفته گذشته کره جنوبی را 1-0 شکست دادند و برای صعود به جام جهانی امیدهای خود را زنده کردند.

 اما آسوشیتدپرس با هشدار به چین می نویسد، اگر مارچلو لیپی و چین می خواهند شانسی برای رفتن به جام جهانی 2018  داشته باشند ، باید سخت ترین آزمون حال حاضر فوتبال آسیا - یعنی بازی با ایران در مقابل 100 هزار تماشاگر در تهران- را پشت سر بگذارند.
این خبرگزاری معتبر در ادامه گزارش خود می افزاید، پس از انجام شش بازی از دور سوم مرحله مقدماتی در گروه A ، در حال حاضر ایران نه تنها با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر گروه جای گرفته  بلکه 540 دقیقه است که گلی دریافت نکرده است. آخرین کلین شیت ایران پنجشنبه هفته گذشته در جریان پیروزی 1-0 برابر قطر ثبت شد.


ایران 9 امتیاز از چین رده پنجمی بیشتر دارد و با توجه به این که دو تیم اول گروه به طور خودکار به جام جهانی روسیه راه پیدا می کنند، این تیم از چهار بازی آینده خود تنها به دو پیروزی نیاز دارد تا حضورش در جام جهانی برای دومین بار پیاپی قطعی شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش اظهارات سرمربی دو تیم درباره این مسابقه را نیز منعکس کرده است.
کارلوس کیروش گفت: "ما خوشحالیم که در صدر گروه هستیم، اما هنوز هم  جا برای کار وجود دارد" 
مربی سابق رئال مادرید افزود: " لیپی مربی خوبی است و در حال حاضر می ببینیم که چین سازمان یافته تر شده است. بازی سختی برای ما خواهد بود اما ما آماده ایم به تلاش های خود جهت کسب سه امتیاز برای صعود دوباره به جام جهانی ادامه دهیم.
لیپی، که با ایتالیا در سال 2006 فاتح جام جهانی شده ، ماه اکتبر هدایت تیم ملی چین را برعهده گرفت تا بخت این تیم را که فقط یک بار به جام جهانی 2002 راه یافته است، احیا کند.

چین در حالی وارد  تهران شده است  که بهترین نتیجه سال های اخیر فوتبال خود را به دست آورده است ؛ پیروزی 1-0 برابر کره جنوبی. این دومین پیروزی آنها برابر رقیب منطقه ای خود در 32 بازی گذشته دو تیم بوده است.

لیپی نیز درباره این مسابقه گفت: " امیدوارم که با این نتیجه بازیکنان تیمم بیش از حد از خود راضی نباشند. امیدوارم که آنها بتوانند به موفقیت های حتی بهتری دست پیدا کنند. ما می دانیم که بازی با ایران بسیار دشوار خواهد بود و ما زمان زیادی برای آماده سازی نداریم اما مثل همیشه تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار