کی روش در گفتگو با یک روزنامه چینی؛

حضور لیپی به نفع فوتبال آسیا است/ باید مراقب ضد حملات چین باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله چند روز مانده به دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، به تمجید از سرمربی تیم رقیب پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،در فاصله چند روز مانده به مسابقه حساس ایران – چین ، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی کشورمان در گفتگو با روزنامه چینی " South China Morning Post" به تمجید از مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی تیم ملی چین پرداخت و از برنامه خود برای این دیدار سخن گفت.

در ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی و از هفته هفتم این رقابت ها تیم های ملی ایران و چین روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار می گیرند، این مسابقه در شرایطی انجام می شود که هر دو تیم در هفته ششم مقابل حریفان خود به پیروزی رسیده اند. ایران در خانه قطر یک بر صفر به پیروزی رسید و چین هم با لیپی دست به کار بزرگی زد و موفق شد یک بر صفر کره جنوبی را شکست دهد.


کی روش  در مصاحبه با روزنامه چینی با تمجید از سرمربی نام آشنای چین گفت: برای فوتبال آسیا خوب است که لیپی اینجا است. فوتبال جهان و برنامه بازی های بین المللی به نحوی سازمان یافته است که برای تیم های آسیایی رقابت با کشورهای سنتی قوی در اروپا و امریکای جنوبی دشوار است ، اما کارکردن برخی از بهترین مربیان در اینجا به فوتبال آسیا کمک می کند. آنها می توانند به بالا بردن سطح فوتبال آسیا و رقابتی تر شدن آن کمک کنند. 

کی روش افزود: "لیپی همه جا در فوتبال بوده است و او چین را به تیمی قوی تر و هوشمند تر تبدیل خواهد کرد. ما می دانیم که چین به خوبی سازمان یافته و در دفاع فشرده خواهد بود. باید صبور باشیم و دفاع آنها را بشکنیم و همزمان مراقب ضد حملات آنها نیز باشیم. "

کی روش درباره حضور بازیکنان و مربیان مطرح در لیگ چین نیز گفت:"زمانی که من در ژاپن بودم، مردم همیشه می پرسیدند چین کی بیدار خواهد شد. اکنون این بیداری در حال وقوع است. بازی با بازیکنان و مربیان بزرگ کمک خواهد کرد بازیکنان چینی تجربه بیشتری به دست بیاورند و پیشرفت کنند و لیگ این کشور واقعا در حال پیشرفت است. آنها باید بازیکنان خود را  به اروپا بفرستند، که این گام بعدی است. "

کی روش درباره وضعیت تیم ملی کشورمان نیز گفت: "از وقتی که من به اینجا آمده ام ما نسبت به قبل بازیکنان بیشتری در اروپا  داریم. همچنین چهار سال  است که در رده بندی فیفا تیم اول آسیا بوده ایم.

ما  برای قرارگرفتن در جایگاهی که اکنون هستیم واقعا خیلی خوب کار کرده ایم ، تا زمان این تعطیلات بین المللی، ما خیلی کم با هم تمرین کرده ایم. وقتی اردوها و مسابقات دوستانه لغو می شوند، کار بسیار سخت تر می شود. وقتی بحث آماده سازی  پیش می آید ما همیشه در موضع ضعف قرار داریم، اما به هر حال این وضع ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار