یک نشریه چینی؛

دیدار ایران – چین، نبرد دو مربی برجسته است

یک نشریه چینی دیدار تیم های ملی ایران و چین در مقدماتی جام جهانی 2018 را نبرد دو مربی برجسته خواند.

دیدار ایران – چین، نبرد دو مربی برجسته استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در آستانه دیدار روز سه شنبه تیم های ملی ایران و چین در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، نشریه انگلیسی زبان چاینا تاپیکس(Chinatopix ) در گزارشی این مسابقه را جنگ دو سرمربی برجسته دانست.

این نشریه می نویسد، قرار است در جریان دیدار روز سه شنبه چین مقابل ایران در ورزشگاه آزادی تهران در دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو سرمربی برجسته تیم های خود را رهبری کنند.

مارچلو لیپی سر مربی سابق یوونتوس، اینتر میلان، گوانگژو اورگراند، و تیم ملی ایتالیا در حال حاضر در راس تیم اژدها قرار دارد در حالی که کارلوس کی روش سرمربی سابق رئال مادرید، کمک مربی منچستر یونایتد و سر مربی سابق تیم ملی پرتغال، در کنارتیم ملی ایران است.

ایران، پس از شش مسابقه در مسابقات مقدماتی جام جهانی با چهار پیروزی و دو تساوی و بدون شکست در صدر جدول رده بندی گروه A قرار دارد.

تیم کی روش در مسیر جام جهانی پنجشنبه گذشته با پیروزی 1-0 بر قطر از ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه خارج شد و عملا قطر را از صعود به جام جهانی حذف کرد. مهدی طارمی گل پیروزی بخش ایران را در دقیقه 52 به ثمر رساند تا اختلاف امتیاز ایرانیان صدرنشین با تیم دوم گروه ، کره جنوبی ،به چهار امتیاز برسد.

چین هم در همان روز در ورزشگاه هلونگ چانگشا با نتیجه مشابه 1-0 کره را شکست داد. یو دابائو مهاجم بیجینگ گوان در دقیقه 34 برای تیم لیپی گلزنی کرد.

هر دو تیم به داشتن دفاع کوبنده معروف هستند، اما هنگامی که بحث حمله به میان می آید ایران بر چین برتری دارد. لیپی اخیرا اعتراف کرده است که تیم او باید بازی هجومی خود را بهبود ببخشد تا شانس صعود به جام جهانی سال آینده را داشته باشد.

لیپی پس از پیروزی مقابل کره جنوبی گفت: امیدوارم که با این برد تیمم بیش از حد از خود راضی نباشد. در واقع بازی قبل مقابل قطر بهتر از امروز بود. امروز ما در بعد دفاعی خوب کار کردیم. حالا من امیدوارم که بتوانیم بعد تهاجمی خودمان را هم بهتر کنیم.

در آن سوی میدان به گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست،کی روش پس از پیروزی بر قطر و پیش از بازی روز سه شنبه با چین از لیپی تمجید کرد و گفت :" بودن لیپی اینجا برای فوتبال آسیا خوب است.

فوتبال جهان و برنامه بازی های بین المللی به نحوی سازمان یافته است که برای تیم های آسیایی رقابت با کشورهای سنتی قوی در اروپا و آمریکای جنوبی دشوار است، اما کارکردن برخی از بهترین مربیان در اینجا به فوتبال آسیا کمک می کند. آنها می توانند به بالا بردن سطح فوتبال آسیا و رقابتی تر شدن آن کمک کنند. 

لیپی همه جا در فوتبال بوده است و او چین را به تیمی قوی تر و هوشمند تر تبدیل خواهد کرد. ما می دانیم که چین به خوبی سازمان یافته و در دفاع فشرده خواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار