رای الیوم: رفتار ترامپ مانند رفتار برخی حکام دیکتاتور عرب است/ وی شرایط لازم برای عضویت در اتحادیه عرب را داراست!

رای الیوم با اشاره به شباهت‌های رفتاری رئیس‌جمهور آمریکا با برخی از حکام عرب، وی را واجد شرایط عضویت در اتحادیه عرب دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رای الیوم نوشت رفتارهای نژادپرستانه و کینه‌توزانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شبیه رفتارهای حکام دیکتاتور در برخی کشورهای عربی است و اگر بگوییم وی در بسیاری از صفات، مانند آنهاست اغراق نکردیم و تنها چیزی که از آنها کم دارد، ورود به اتحادیه عرب است؛ چرا که همه معیارها و شروط عضویت در این اتحادیه را داراست.

در این گزارش آمده است: دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا که دو ماه از آن می گذرد، بزرگترین شکست خود را با پس گرفتن طرح جایگزین «قانون خدمات درمانی اوباماکر» تجربه کرد. برای اینکه کنگره آمریکا که تحت کنترل حزب وی یعنی حزب جمهوری‌خواه هم قرار دارد، با این طرح موافقت نکرد؛ این بدان معناست که قانونگذاران این حزب در میان خود هم دچار اختلاف هستند و اغلب آنها از ترامپ حمایت نمی کنند و موافق تصویب طرح‌های وی نیستند.

رای الیوم ادامه داد: این دومین شکست و ناکامی ترامپ است. نخستین ناکامی وی زمانی بود که نهاد قضایی آمریکا وی را به چالش کشید. قضات با اجرای دو دستور العمل وی برای ممنوعیت ورود مسلمانان 6 کشور به آمریکا به این اعتبار که مغایر با قانون اساسی آمریکاست و حاکی از اقدامی نژادپرستانه است، مخالفت کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: نمی‌دانیم ترامپ چگونه می‌خواهد به تعهداتش در قبال رای‌دهندگان آمریکایی در زمینه تبدیل آمریکا به یک ابرقدرت و کشوری قوی‌تر از گذشته، جامه عمل بپوشاند. در حالی که وی حتی از سوی حزبش مطرود شده و با خصومت و مخالفت دو نهاد قضایی و امنیتی و همچنین رسانه های کشورش دست و پنجه نرم می‌کند.

ترامپ به عنوان فردی دارای بالاترین مراتب گرایش‌های نژادپرستانه و ترویج نفرت و تنفرزایی، وارد تاریخ آمریکا خواهد شد نه فقط بخاطر این گرایش‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان بلکه به سبب تلاش برای لغو طرح بیمه خدمات درمانی که یکی از مهمترین دستاوردهای دوره باراک اوباما و دو دوره ریاست جمهوری وی در آمریکا محسوب می شود. بیمه درمانی که ترامپ در صدد لغو آن بود، به منظور تامین بیمه خدمات درمانی-بهداشتی برای همه فقرای آمریکا از سیاهان آفریقایی گرفته تا طبقات کارگری از هر رنگ و نژاد دیگر، بوده است، اما نفرت دونالد ترامپ از این دسته آمریکائی‌ها در کنار تنفر بلکه کینه وی از اوباما -که در آمریکایی بودن وی تردید کرده است، و گفته وی خارج از آمریکا متولد شده است و حتی از وی خواسته است مدارک خود را برای اثبات عکس این مساله ارائه کند- وی را بر آن داشته تا طرحی جایگزین طرح خدمات درمانی اوباما ارائه کند.

رای الیوم نوشت: این فرد مانند حکام دیکتاتور در برخی کشورهای عربی رفتار می کند و اگر بگوییم وی در بسیاری از صفات، مانند در آمیختن تجارت با قدرت و تصمیم گیری مبتنی بر رویکرد شخصی بدون مشورت با مشاوران و در نظر گرفتن دیدگاههای آنان و همچنین از لحاظ فساد و گرایش های نژاد پرستانه، مانند این حکام است، اغراق نکردیم. گرچه فراموش نکردیم که وی از دل صندوق های رای وارد کاخ سفید شده است؛ اما وی در رفتارها، چگونگی حکومت داری و دستورالعمل های شتابزده، ورود به جنگ و جدل‌ها و دخالت در امور دیگران به این حکام شباهت دارد. اکنون ترامپ چیزی (از آنها) کم ندارد جز اینکه وارد اتحادیه عرب شود برای اینکه وی همه استانداردها، معیارها و شروط عضویت در این اتحادیه را داراست؛ مانند اغلب حاکمان عرب که در ظلم و دیکتاتوری چیزی از وی (ترامپ) کم ندارند.

در پایان سرمقاله رای الیوم آمده است: چه بسا فرصت دونالد ترامپ برای ماندن در کاخ سفید زیاد به طول نینجامد در حالی که محبوبیت وی در کسوت رئیس جمهور آمریکا هم در پائین‌ترین حد است. جای تاسف آنجاست که برخی از عربها، وی را دوست مسلمانان می دانند و ویژگی نژادپرستانه وی را انکار و از تصمیمات و مواضع وی که حتی با مخالفت نمایندگان و قضات خود آمریکا روبرو شده، تمجید و ستایش می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار