زنجان؛

رشد 11 درصدی اقامت در هتل های زنجان

از آغاز تعطیلات تاکنون 2 هزار و 264 نفر در هتل‌های استان زنجان اقامت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در زنجان گفت : از 25 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین سال‌جاری 425 مورد بازدید نظارتی از مراکز مختلف استان به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بازدیدهای نظارتی از 25 اسفندماه تا چهارم فروردین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: مجموع اقامت گردشگران در مراکز اقامتی استان هم در مدت زمان مذکور 65 درصد رشد دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان مجموع اقامت های ثبت شده از 25 اسفندماه تا چهارم فروردین سال‌جاری را 28 هزار و 493 مورد اعلام کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه از آغاز تعطیلات تاکنون 2 هزار و 264 نفر در هتل‌های استان زنجان اقامت داشته‌اند، اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در سطح اشغال هتل‌های استان 11 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پذیرش 2 هزار و 25 گردشگر در مهمانپذیرهای استان زنجان از 25 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین امسال، یادآور شد: میزان اقامت در این مراکز هم نسبت به سال گذشته 69 درصد رشد یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه میزان اقامت ثبت شده در هتل- آپارتمان‌های استان 469 مورد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 79 درصد رشد دارد.

رحمتی همچنین به رشد اقامت مسافران و گردشگران نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین‌ماه سال جاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 20 هزار و 800 نفر در مراکز مختلف تعیین شده استان اقامت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید 73 هزار و 190 نفر از جاذبه‌های مختلف استان زنجان، خاطر نشان کرد: مجموع بازدید گردشگران از گنبد جهانی سلطانیه 9 هزار و 578 نفر اعلام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه میزان بازدیدهای صورت گرفته از گنبد سلطانیه از 25 اسفندماه تا چهارم فروردین سال جاری 51 درصد رشد داشته است، افزود: بازدید از موزه مردم شناسی رختشویخانه استان هم از رشد 30 درصدی برخوردار است.

رحمتی تعداد بازدیدهای گردشگران از موزه مردان نمکی استان زنجان را در مدت زمان مذکور 4 هزار و 731 فقره اعلام کرد و گفت: میزان بازدید از این موزه نسبت به سال گذشته 58 درصد رشد دارد.

وی همچنین از بازدید یک هزار و 829 نفر از غار کتله خور استان زنجان خبر داد و یادآور شد: بازدید از این غار طی 25 اسفندماه تا چهارم فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعداد بازدید از سایر جاذبه‌های استان زنجان را 52 هزار و 124 مورد دانست.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اقامتگاه ، هتل ، نوروز 96 ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.