اعمال محدودیت حمل لوازم الکترونیکی در پروازهای ترکیه به مقصد آمریکا و انگلیس

شرکت هواپیمایی خطوط هوایی ترکیه، ممنوعیت حمل لوازم الکترونیکی در پروازهای به مقصد انگلیس و آمریکا را از امروز به اجرا در آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون یورونیوز، شرکت هواپیمایی خطوط هوایی ترکیه، ممنوعیت حمل لوازم الکترونیکی در پروازهای به مقصد انگلیس و آمریکا را از امروز به اجرا در آورد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین در پروازهای به مقصد انگلیس و آمریکا، ممنوعیت حمل لوازم الکترونیکی به داخل هواپیما و تدابیر جدید امنیتی مورد درخواست دو کشور مذکور را از روز شنبه به اجرا در آورد. این گزارش می افزاید، در حالی که هواپیمایی های خطوط هوایی قطر، روز شنبه دستورالعمل منع حمل لوازم الکترونیکی را به اجرا گذاشتند، خطوط هوایی ترکیه نیز امروز این دستورالعمل را به اجرا در آوردند. بر اساس دستورالعمل فوق، حمل لوازم الکترونیکی بزرگ تر از موبایل به داخل کابین هواپیما برای پروازهای به مقصد آمریکا و انگلیس ممنوع می‌باشد. 

این در حالی است که پیشتر این مسئله واکنش ترکیه را درپی داشت و دولت این کشور برای اعمال این محدودیت ها اعتراض کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص گفته بود که با توجه به مذاکراتی که با مقامات آمریکایی و انگلیسی در جریان است، دولت این کشور تلاش خواهد کرد تا فرودگاه آتاترک استانبول از این ممنوعیت خارج شود. انگلیس و آمریکا هفته گذشته محدودیت هایی را برای پروازها از خاورمیانه در نظر گرفتند. بر اساس تصمیم دولت انگلیس، مسافران شرکت های هواپیمایی از کشورهای ترکیه، لبنان، اردن، مصر، تونس و عربستان سعودی به مقصد این کشور، مجاز به حمل لپ تاپ خود به داخل هواپیما نیستند. همچنین آمریکا نیز محدودیت های مشابهی را برای مسافران خطوط هوایی اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی، کویت، مراکش، قطر، امارات متحده عربی در پروازهای به مقصد این کشور وضع کرد. 

این محدودیت علاوه بر لپ تاپ، شامل وسایل الکترونیکی نظیر دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، دستگاه های پخش دی وی دی و موبایل های بزرگ نیز می شود. یکی از مسافران ترکیش ایرلاین می گوید: «در حقیقت آنها سعی می کنند ما را به حاشیه بفرستند؛ آنها تمامی مسافران از برخی کشورها را به عنوان مظنونین بالقوه به شمار می آورند.» یکی دیگر از شهروندان ترکیه می گوید: «من افراد زیادی را می شناسم که برای سفر به آمریکا و انگلیس به ترکیه می آیند و حالا با توجه به تدابیر امنیتی جدید، آنها مسیر و کشورهای جایگزین را برای سفر انتخاب خواهند کرد.» با توجه به این که تعداد پروازهای روزانه شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرلاین و امارات به مقاصد آمریکا و انگلیس زیاد است، این ممنوعیت می تواند از تعداد مسافران آنها بکاهد و ضرر قابل توجهی را متوجه این شرکت ها کند.
 
تیم کلارک، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی امارات می گوید: «امیدوارم که بتوانیم این مشکل را با دولت های انگلیس و آمریکا حل کنیم و این کشورها اجازه دهند، از میزان این ممنوعیت کاسته شود. موضوعی که من متوجه نمی شوم این است که چرا ممنوعیت فوق شامل چند کشور خاص و فرودگاه های آنها می شود و در همه جای دنیا این دستورالعمل اعمال نمی‌شود.» شرکت هواپیمایی امارات نیز برای مقابله با این ممنوعیت، خدماتی را برای مسافران در نظر گرفته است؛ از جمله بسته بندی رایگان وسایل ممنوع شده از زمان آغاز پرواز و تحویل آن در فرودگاه مقصد. شرکت هواپیمایی اردن نیز از مسافران به مقصد انگلیس و آمریکا خواسته است به گونه ای برنامه ریزی کنند که به مدت دوازده ساعت و در طول پرواز نیازی به استفاده از کامپیوتر نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار