اصفهان؛

بازدید بیش از 87 هزار گردشگر نوروزی از باغ فین کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: 87 هزار و 535 نفر گردشگر در هفته نخست تعطیلات نوروز از مجموعه تاریخی و باغ موزه فین کاشان دیدن کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جاوری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و 235 نفر از این گردشگران خارجی و بقیه گردشگر ایرانی بوده اند.

وی افزود: در مجموع از 28 اسفند 95 تا پایان روز چهار فروردین امسال 147 هزار و 235 نفر گردشگر از بناهای تاریخی شهر کاشان دیدن کرده اند.

به گفته وی باغ فین، خانه های تاریخی بروجردی ها، طباطبایی ها، عباسیان و تپه های هفت هزار ساله سیلک به ترتیب پربازدید کننده ترین مکان های گردشگری کاشان بوده اند.

وی هم چنین یادآور شد: در این مدت 62 هزار و 701 ، 3 هزار و 433 و دو هزار و 992 نفر گردشگر نیز به ترتیب از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی گردشگری شهرهای نیاسر، قمصر و برزک از توابع شهرستان کاشان دیدن کرده اند.
باغ تاریخی فین کاشان با مساحت 23 هزار و 700 مترمربع یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی به شمار می رود که از آن به عنوان نمونه کامل باغ سازی ایرانی یاد می کنند و جزو 9 باغ ایرانی است که خرداد سال 90 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار