شهرکرد؛

بارش برف بهاری چهارمحال‌وبختیاری را سفیدپوش کرد

بارش برف بهاری، استان چهارمحال و بختیاری را در روزهای آغازین سال جدید سفیدپوش کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش برف بهاری که از صبح روز گذشته جمعه چهارم فروردین ۹۶ آغاز و تا صبح امروز شنبه ادامه داشت اکثر نقاط این استان را سفید پوش کرد.

وی افزود: بیشترین ارتفاع برف در این مدت در ایستگاه چلگرد کوهرنگ با ۱۹ سانتیمتر گزارش شد و ایستگاه لردگان فاقد بارش برف و دارای ۷۸ میلیمتر باران بود.
 
پارسا اضافه کرد: در این مدت در مجموع در ایستگاه چلگرد (کوهرنگ) ۱۷ میلیمتر باران و ۱۹ سانتیمتر برف، شهرکرد مرکز استان ۲۵ میلیمتر باران و ۹ سانتیمتر برف، اردل ۵۱ میلیمتر باران و ۷ سانتیمتر برف، شلمزار ۴۳ میلیمتر باران و ۱۰ سانتیمتر برف، بلداجی ۳۹ میلیمتر باران و ۱۰ سانتیمتر برف، بن ۲۶ میلیمتر باران و ۱۳ سانتیمتر برف، بروجن ۳۳ میلیمتر باران و ۱۰ سانتیمتر برف، فرخشهر ۲۳ میلیمتر باران و ۸ سانتیمتر برف، سفید دشت ۱۵ میلیمتر باران و ۷ سانتیمتر برف، سامان ۲۵ میلیمتر باران و ۲ سانتیمتر برف، فارسان ۱۰ میلیمتر باران و ۱۱ سانتیمتر برف، و لردگان ۷۸ میلیمتر باران گزارش گردید.
 
وی ادامه داد: این سامانه بارشی که از روز پنج شنبه سوم فروردین از سمت غرب و جنوب غرب به چهارمحال و بختیاری وارد شده بود ظهر امروز استان را ترک می‌کند.
 
پارسا با بیان اینکه میانگین دمای فعلی ایستگاه‌های هواشناسی استان صفر درجه سانتیگراد می‌باشد، وضعیت هوای منطقه را در چند روز آینده صاف، همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی کرد.
 
این بارش برف در حالی صورت گرفت که باغات استان بویژه درختان بادام در حاشیه رودخانه زاینده رود از چند روز قبل به گُل نشسته است.
 
آسمان شهرکرد مرکز استان هم اکنون صاف و آفتابی می‌باشد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.