شهرکرد؛

باغات سامان زودهنگام به گُل نشست

گرمای هوا در ماه پایانی زمستان، سبب شکوفه کردن زود هنگام درختان بادام در شهرستان سامان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی خسروی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: به دنبال تغییر اقلیم و گرم شدن هوای استان در چند سال گذشته، هم اکنون در حالی که چند هفته تا پایان زمستان باقی مانده، بخش‌های پراکنده‌ای از باغات بادام این شهرستان به گُل نشسته است.
 
وی با بیان اینکه شکوفه کردن درختان در سال جاری نسبت به سال گذشته دیر‌تر اتفاق افتاد، به باغداران توصیه کرد: با انجام آبیاری در شب‌های سرد، ایجاد دود و آتش با بخاری‌های باغی و آتش زدن چوب و کاه در باغات، درختان را در برابر خطر سرمازدگی احتمالی و کاهش محصول محافظت کنند.
 
خسروی همچنین از باغداران خواست: ضمن استقرار کندوهای زنبور عسل برای گرده افشانی بهتر در باغات، از سم پاشی و روغن پاشی درختان در روزهای بارانی خودداری کنند.
 
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷ هزار هکتار باغ در سامان وجود دارد که ۹ هزار هکتار آن را باغات بادام تشکیل می‌دهد اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۶۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان برداشت شد.
 
سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار