عشایرگرفتار، به هشدارهای مکرر توجه نکردند

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان از بی احتیاطی وعدم توجه به هشدارها گلایه کرد.

بارها وبارها به عشایرتذکر داده بودیم!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محسن صالحی گفت: بی توجهی برخی افراد به هشدارها تنها به تلف شدن توان نیروهای امدادی ونیز عملیات های امداد ونجات فرسایشی شده وباتوجه به ایام نوروز به بقیه اموری که نیاز به حضورنیروهای امدادی است ضربه می زند.
 
وی افزود:درخصوص عشایر گرفتار در تالاب جازموریان از طریق رادیو وتلویزیون و منابع محلی بارها وبارها تذکر دادیم و حتی مدیر امور عشایری استان با سردسته ایلات صحبت کرده بود اما گوش کسی بدهکار نبود وکوچ به جازموریان انجام شد.
 
صالحی با اشاره به اینکه دسترسی به عشایری که در بخش قلعه گنج نزدیک به تالاب واقع شده اند امکان پذیر شده گفت:نیروهای امدادی و تیم واکنش سریع هلال احمر راهی رودبار جنوب شده اند تا شاید به عشایر این بخش که در تالاب گرفتار شده اند دسترسی پیدا کنند.
 
وی اظهار کرد: ما باتمام انرژی مان تمام هشدارها را درمقاطع زمانی مختلف به کار گرفتیم در سیل قبلی دو نفر تلفاتی که داشتیم یک نفر به دلیل گرفتن عکس سلفی کنا رودخانه پرآب بوده ودیگری نیز به آب زده بود و در هیچ یک از آنان سیل کاری به افراد نداشت و تنها توان نیروهای هلال احمر را چندین روز برای پیدا کردن اثری از این فرد گرفت.
 
صالحی با بیان اینکه مردم باید بیشتر به توصیه ها وهشدارها توجه کنندگفت: تا دو هفته آینده تمام رودخانه های استان خطرناک وپرآب هستند در نتیجه توصیه می شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها خودداری کنند.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار کرد:در قضیه گرفتار شدن عشایر در جازموریان نیز به دلیل وابستگی به دام ها عشایر حاضر به همکاری و ترک منطقه نشدند وما نیز به سبب شرایط خاص منطقه توان مان را روی نجات افراد گذاشته ایم که آن هم به سختی میسر می شود واولویت مان نجات جان افراد است.
 
صالحی با اشاره به اینکه فرماندار قلعه گنج درحال رایزنی با عشایر برای ترک منطقه است گفت: باتوجه به ورود جبهه باران زا از امشب به استان دستگاه های سنگین واقلام امدادی در جنوب استان برای مقابله با وقوع سیل وامدادرسانی احتمالی، در جیرفت دسترس است.
 
وی تاکید کرد: در روستاهای خسارت دیده از سیل نیز اغلب سقف خانه ها به سبب نبود ایزولاسیون وعدم تعمیرات سقف تخریب شده است درنتیجه انتظار داریم مردم نیز مقداری به مسئولین کمک کنند تا کمتر شاهد خسارت در باران ها باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط جوی امکان پرواز بالگرد هلال احمر فراهم نشد و طیف وسیعی از نیروهای امدادی در جازموریان در تلاش برای نجات جان افراد هستند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار