کوچ نابهنگام عشایر را گرفتار سیل کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی هوایی به عشایر در محاصره سیلاب درمنطقه جازموریان خبرداد.

کوچ نابهنگام عشایر را درجازموریان گرفتار سیل کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، علی گنج کریمی گفت: این تعداد خانوار به هشدارهای دستگاه های مربوطه در خصوص باز شدن دریچه سدهای شهرستان های بافت و جیرفت توجه نکرده و به این منطقه کوچ کرده اند.
 
وی با اشاره به بازدید از منطقه جازموریان اظهار کرد: امدادرسانی زمینی به دلیل محاصره آب در این منطقه امکان پذیر نیست.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون به دلیل شرایط جوی و پوشش ابر در ارتفاعات دهبکری و راین امدادرسانی هوایی از سمت کرمان به منطقه جازموریان فراهم نشده است و از سوی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز هماهنگی های لازم در خصوص امدادرسانی هوایی صورت گرفت اما به دلیل وزش باد و بعد مسافت، عملیات امداد و نجات به دلیل میسر نشدن سوختگیری بالگرد در منطقه قلعه گنج انجام نشد.
 
وی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، امدادرسانی هوایی برای انتقال و تامین اقلام مورد نیاز خانوارهای عشایر صورت می گیرد.
 
گنج کریمی عنوان کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان تمام تلاش خود را برای امدادرسانی به خانوارهای عشایری انجام می دهند.

50خانواده عشایر گرفتار در آب منطقه جازموریان، در 90 کیلومتری و 110 کیلومتری شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب قرار دارند.
 
بارندگی چند روز اخیر در استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار