روایت داستان گردان حبیب در مستند «بلتا» از شبکه افق

مستند «بلتا» داستان گردان حبیب بن مظاهر و فرماندهی حاج احمد متوسلیان در جریان یکی از عملیات های مهم دوران دفاع مقدس است.

روایت داستان گردان حبیب در مستند «بلتا» از شبکه افق
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داستان مستند بلتا به ماجرای گردان «حبیب بن مظاهر» باز می گردد، فروردین 1361، جبهه‌‌ جنوب در تدارک عملیاتی بزرگ بود و رزمندگان ایرانی در نخستین گام باید سربازان متجاوز عراقی را از جایی که منطقه را به راحتی زیر نظر داشتند، بیرون و سپس مواضع دشمن را فتح می‌کردند ولی حادثه ای ناگهانی سبب شد گردان حبیب گم شود.

با اینکه این اتفاق می توانست مشکلات زیادی به همراه داشته باشد اما گردان حبیب راه خود را پیدا کرد و عملیات با درایت حاج احمد متوسلیان، به یک پیروزی بزرگ تبدیل شد؛ آنچه در این بین جالب توجه بود اینکه فاصله‌ای که نیروهای ایرانی باید در کمتر از یکی دو ساعت می‌پیمودند، حدود 15 کیلومتر بود.

«بلتا» این قضیه را به زیبایی روایت می کند، مستندی سراسر تعلیق که به همه لحظه های حساس آن شب همراه با احمد متوسلیان می پردازد.

این فیلم توانسته به خوبی جزئیات یک عملیات بزرگ را شرح ‌دهد همچنین برخلاف بسیاری از آثار مربوط به دفاع مقدس و زندگی شهدا که فاقد داستان هستند، قصه جذاب و گیرایی دارد و حقیقت شخصیت فرماندهان بزرگ دفاع مقدس را به‌ خوبی نمایان می کند.
 
سعید محسن یوسفی کارگردانی «بلتا» را بر عهده داشته و مهدی همایون فر هم تهیه‌کننده آن بوده است.

این مستند را می توانید چهارشنبه دوم فروردین ماه ساعت 19:30 از شبکه افق ببینید، تکرار آن هم ساعت 7:00 روز بعد روی آنتن می رود.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار