امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت و مجلس باید در سال‌های آینده هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی گفت: دولت و مجلس باید طی سال‌های آینده نیز در کل کشور سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

امیری"حسین امیری‌خامکانی" نایب رئیس اول کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه هدف از نامگذاری سال‌های جدید از سوی مقام معظم رهبری سیاست‌گذاری برای آینده کشور است، گفت: نامگذاری برای یک سال به معنای آن است که دولت و مجلس سیاست‌های خود را براساس آن برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان بیان داشت: دولت به صورت عملیاتی ستادی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل داد و کمیسیون‌های مربوطه مجلس هم به این بحث ورود کردند.

امیری‌خامکانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت در چند استان اذعان داشت: در این استان‌ها مردم اجازه دارند که سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را شخصا پیش ببرند به طور مثال استان کرمان به صورت عملیاتی به 8 منطقه تقسیم شده و هر منطقه از سوی یکی از شرکت‌های کلان ملی تحت نظارت و فعالیت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: شعار اقتصاد مقاومتی تنها برای تداوم و عمل مربوط به یک سال نیست، این موضوع در سال 95 کلید خورد اما باید طی سال‌‌های دیگر هم ادامه پیدا کند البته این امر بستگی به نظر مقام معظم رهبری دارد. ایشان باید بررسی کنند که آیا حرکت آغاز شده و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدامات خاص دیگری هست یا خیر تا سال‌های آینده هم در این راستا نامگذاری شود.

امیری‌خامکانی با بیان اینکه طی 4 سال گذشته نامگذاری‌ها بر پایه محور اقتصادی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی نیست که بتوان طی یک سال آن را عملیاتی و تکمیل کرد، دولت و مجلس باید طی سال‌های آینده نیز در کل کشور سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار