گفتگو هایی از جنس نوروز؛

افشارزاده :درگذشت پورحيدرى و آيت الله هاشمى رفسنجانى متاثرم كرد/ از دروغ متنفرم

گفتگوى نوروزى بهرام افشارزاده پيشكسوت ورزش ايران را در گزارش ذيل بخوانيد.

آقایی میر /// خوانده شده /// 2 فروردین ///افشارزاده :درگذشت پورحيدرى و آيت اله هاشمى رفسنجانى متاثرم كرد/ از دروغ متنفرمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بهرام افشارزاده از چهره‌های موفق سال 1395بود.  
 
افشارزاده با مدیریت خوب خود و تغییراتی که در ابتداى فصل در کادر فنی استقلال و خريد هاى بازيكنان انجام داد توانست سر و سامانى به آبى هاى پايتخت بدهد.
 
گفت‌وگوی نوروزی ما را با مدیرعامل سابق آبی‌ها در ادامه می‌خوانید:
 
*سال 95چگونه گذشت؟   
 
سالی پر از بحران و سختی را پشت سر گذاشتیم اما خوشحالم که در پایان سال و پس از جنگیدن با تمام این بحران‌ها، استقلال توانست عملکرد موفقی داشته باشد و در رده 3 جدول قرار گيرد. 
 
در دوره مسئوليت بنده در باشگاه استقلال ، يكي از دغدغه هاى مهم ما مربوط به شكايات  ٨ نفر از بازيكنان خارجى اسبق بود كه آنان طى شكاياتى به فيفا خواستار حق و حقوق طبيعى خود بودند و اركان قضائى فيفا نيز باشگاه استقلال را محكوم به پرداخت طلب اين بازيكنان نموده بود.
 
با تلاش جمعى و همراهى اعضاى هيئت مديره و وزارت ورزش و جوانان و پيگيري هاى مستمر امور بين الملل باشگاه ، توانستيم پنج پرونده شامل  گوران يركوويچ ، ويسنته آرزه كاماچو ، رودريگو توزى ، تونى كارواليهو و گوران لاوره را مختومه نمائيم كه البته باشگاه در همان ايام با مشكلات عديده مالى و كمبود نقدينگى مواجه بود اما بايد از احكام انضباطى فيفا تمكين مى كرديم تا با محروميت و كسر امتياز مواجه نگرديم و نهايتا با تسويه حساب با آنان و حتى اخذ تخفيف مناسب ، هر پنج پرونده مذكور در فيفا بسته شد .
 
در زمان سرپرستي بنده در باشگاه استقلال ، با عقد قرارداد با اپراتور همراه اول توانستيم بخشى از مشكلات مالى باشگاه را حل و فصل نمائيم . 

عليرغم مشكلات عديده مالى باشگاههاى ليگ برترى بويژه تيم هاى پر طرفدار ، بايد با سعه صدر با اين مشكلات مواجه و قطعا مديران عامل اين باشگاهها در فضائى مناسب و بهره گيرى از توان هاى مديريتى و همراهى اعضاى هيئت مديره مى توانند بر اين معضلات غلبه نمايند .
 
براي تيم بسيار خوب استقلال و مربى جوان و خوش فكر آن آقاى عليرضا منصوريان و تمامى بازيكنان ، كادر فنى و پشتيبانى ، كادر مجرب پزشكى و مديران عاليه باشگاه آرزوى موفقيت و بهروزى دارم و قطعا با يكدلى ، صميميت و صبر و شكيبائى مشكلات مالى باشگاه نيز به حداقل خود خواهد رسيد .
 
*چه خاطرات تلخ و شیرینی از سالی که گذشت دارید؟ 

نتايج نامناسب استقلال در ابتداى فصل و البته جدايى ام از اين تيم و ميليون ها هوادار خاطرات تلخ من به شمار می‌آیند. از طرفى ورود به فدراسيون بين المللى ورزش هاى  زورخانه اى و كشتى پهلوانى در سال 95بهترین خاطره‌ام است.
 
*بهترین عیدی‌تان را از چه کسی گرفتید؟  
 
(با خنده) شاید باورتان نشود اما تا حالا در ايام عيداز کسی عیدی نگرفتم .عيدى من موفقيت هاى ورزشى در تمام رشته هاى مدال آور و المپيك مى باشد زيرا اين موفقيت ها سند تاريخى براى ورزش كشورمان است كه من هم جزيى از آن هستم و به خصوص موفقيت ها در مجامع بين المللى شادى من را افزود مى كند و به خودم مى بالم كه قهرمانان عزيز كشورم در صحنه هاى ورزشى با رشادت پيروزمند ميدان هاى بين المللى مى شوند و بايد بگويم اينها برأيى عيد بزرگى است. 

*بدترین خاطره شما از سالی که گذشت چه بود؟
 
بدون شک از دست دادن منصور پورحيدرى  ضایعه بزرگی برای ورزش ایران به حساب می‌آید. با رفتن منصور ،برگ زرينى از باشگاه استقلال نيز به بر زمين افتاد.همچنين درگذشت  زود هنگام و غير بأورانه آيت الله هاشمى رفسنجانى كه به شدت مرا تحت تأثير قرار داد و به خاطر خدمات ارزنده اين امير كبير تاريخ ايران كه به كشورمان انجام داد  
 
*و بهترین خاطره...  
 
ديدن بازى هاى خوب استقلال و شاد شدن دل ميليون ها هوادار و اميدوارم اين شادى همچنان براى آبى دلان ادامه داشته باشد.

همچنين موفقيت و راه يابى تيم هاى پرسپوليس ،ذوب آهن و تراكتورسازى و استقلال به رقابت هاى ليگ قهرمانان آسيا ،مدال آوران بازى هاى المپيك و پارا المپيك و تمامى رقابت هايى كه باعث سربلندى و سرافرازى پرچم كشورمان در سال 95 شد جزو بهترين خاطره امسال من محسوب مى شود. 
 
*سخت‌ترین تصمیمی که سال گذشته گرفتید چه بود؟  
 
(کمی مکث می‌کند) راستش را بخواهید کنار رفتن از استقلال. من هیچوقت نمی‌خواستم از كنار ميليون ها هوادار جدا شوم اما متاسفانه فضایی به وجود آمد که ناچار شدم چنین تصمیمی بگیرم.  
 
*چه برنامه‌ای برای فدراسيون ورزش هاى زورخانه اى و كشتى پهلوانى در سال جدید دارید؟  
 
من همیشه خود را خدمتگزار جامعه ورزش می‌دانم و در سال جدید هم می‌کوشم تجربیاتی را که با لطف خدای بزرگ به دست آوردم در اختیار دیگران قرار دهم. امسال هم با همه وجود در خدمت فدراسيون بين المللى ورزش هاى زورخانه اى و كشتى پهلوانى خواهم بود و برای موفقيت در برنامه ها از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنم. در سال جدید با همراهی همه اعضا از جمله رياست محترم فدراسيون بين المللى دكتر مهر عليزاده در مسائل بين المللى و مسابقات خارجى و به خصوص حضور در چهارمين دوره بازى هاى همبستگي كشور هاى اسلامى و ديگر اعضا سعی می‌کنیم تا افتخاراتى را به ویترین اين فدراسيون اضافه کنیم.
 
*کدامیک از سین‌های سفره هفت‌سین نوروزی را بیشتر دوست دارید؟  
 
سمنو، چون یادگار اجدادى من است. یادم می‌آید همیشه روزهای 13 به در ،بساط سمنوپزان در حیاط بزرگى به راه بود و پدربزرگم خیلی برای پختن سمنو تلاش می‌کرد. هر سال 30 کیلو گندم می‌گرفتیم و به نیت نذر حضرت فاطمه زهرا (س) در حیاط خانه قديمى مان كه داشتيم سمنو می‌پختیم. یادم می‌آید سمنوپزان ما 24 ساعت طول می‌کشید و بعد از طبخ ،آن را بین در و همسایه و دوست و آشنا تقسیم می‌کردیم. چه صفايى داشت آن روزها ضمنا در اين مدت 24 ساعت مراسم عزادارى ويژه اى در أطراف ديگ برگزار مى كرديم
 
*نظرتان درباره سال خروس ؟
 
اميدوارم امسال ،سالى پر از موفقيت و بركت براى تمام دولت مردان ،ورزشكاران و مردم عزيز كشورمان باشد و شاهد رشد اقتصاد ،فرهنگ ورزش در سال جديد باشيم .همچنين اميدوارم با توجه به نزديك بودن به زمان انتخابات ،اين نماد نقطه عطفى براى سياست مردان باشد  
 
*به نوه هايتان عيدى مى دهيد ؟
 
بله صد در صد .براى هر كدام از آنها هداياى ويژه اى را در نظر گرفتم كه هنگام سال تحويل به آنها به عنوان عيدى خواهم داد .
 
*به نحسی عدد 13 اعتقاد دارید؟  
 
نه من اصلاً به نحسی اعتقاد ندارم. 13 هم مثل بقیه اعداد است. متاسفانه این از باورهای غلط رایج بین برخی طیف‌های جامعه است که پایه‌ای ندارد.  
 
* اگر از شما بخواهند دروغ 13 بگویید، چه دروغی می‌گویید؟
 
من از دروغ متنفرم. هیچگاه دروغ نمی‌گويم ، حتی اگر اسمش به قول شما دروغ 13 باشد! (می‌خندد)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
از درگذشت چطور؟
آخرین اخبار