سردار اشتری:

قدرت دفاعی ایران اسلامی به برکت دفاع مقدس، قدرت برتر است/ توکل به خدا بزرگترین سلاح ما در مقابله با جبهه ناحق بود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز اگر ما در امنیت کامل به سر می بریم، به برکت این شهدا و هشت سال دفاع مقدس بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردارحسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم هفتمین شب از چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور که در سالن شهید "جهان آرا "ی اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: قدرت دفاعی ایران اسلامی به برکت دفاع مقدس، قدرت برتر است و امروز اگر ما در امنیت کامل به سر می‌بریم به برکت این شهدا و هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: یقینا امروز اگر در حوزه های مختلف پیشرفت هایی داشته ایم و از نظر توان دفاعی، قدرتمند شدیم، به برکت خون شهداست.

فرمانده ناجا ادامه داد: پیشرفت های امروز ما در حوزه های مختلف در سایه روحیه جهادی بود که ما را موفق کرده است ؛ این روحیه جهادی نشات گرفته از دوران دفاع مقدس است که برکات آن دوران را امروز شاهد هستیم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: بنا به اعتقاد کارشناسانی که در حوزه دفاع مقدس و توان نظامی تحقیقاتی را انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اگر ما آن دوران را نداشتیم و جنگی به ما تحمیل نمی شد تا از کشور دفاع کنیم، امروز شاید با هر حرکتی، این درخت تنومند انقلاب اسلامی، تکان می خورد و قدرت فعلی حاضر در مواجه با تهدیدات را نداشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،بسیاری از تهدیدات به سمت مردم کشور ما بوده به گونه ای که در حوزه های فرهنگی ، سیاسی، امنیتی ، دفاعی و غیره شاهد تلاش دشمن برای ضربه زدن به پیکر انقلاب اسلامی بوده ایم که تا به امروز این تهدیدات خنثی شده که در این رابطه، مردم نقش اصلی را ایفا کرده اند.

وی تاکید کرد: در دوران فتنه 88 با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری توانستیم از آن بحران عبور کنیم و علتش استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس و تبعیت از رهبری بود که روحیه دوران دفاع مقدس حفظ شد و توانستیم بر فتنه چیره شویم که در این زمینه نیز مردم نقش اصلی را داشتند.

سردار اشتری با بیان اینکه راهیان نور در امتداد دفاع مقدس است، اظهار داشت: امیدوارم این زحمات و تلاش ها در راهیان نور، مورد رضایت خدا، شهدا و برکت زندگی شخصی و سازمانی مان باشد؛این برکات علاوه بر کشورمان شامل کشورهای اسلامی منطقه نیز شده است.

این مقام عالی انتظامی کشور به فرمایش امام راحل در دوران جنگ که فرمودند :" این جنگ برای ما نعمت بود" اشاره کرد و گفت: کسانی که ژرف اندیش و عمیق نگر بودند، بهتر بیانات ایشان را درک کردند؛ جمهوری اسلامی ایران به هرگز به دنبال جنگ با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود، کشور ما در دوران دفاع مقدس تنها از خود دفاع کرده است.

وی با بیان اینکه " صدام " با کمک تمام کشورهای جهان و تجهیزات بی شمار در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت ، افزود: انقلاب اسلامی در آن دوران کمترین آمادگی و تجهیزات را داشت به گونه ای که حتی سیم خاردار را وارد می کردیم و در تامین آن مشکل داشتیم اما اکنون این طور نیست.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما، ویژگی هایی نظیر توکل به خدا، ایثار، از خودگذشتگی و غیره داشتند که صدام و بعثی ها از آن بی بهره بودند؛ می توان گفت توکل به خدا، بزرگترین سلاح ما در مقابله با جبهه ناحق بود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برادران ما در قالب بسیج هنگامی که وارد عرصه جنگ تحمیلی شدند هیچ آموزشی  ندیده بودند اما جانانه می جنگیدند، گفت: در میان رزمندگان، جوانان 18 یا 19 ساله ای مشاهده می شد که قادر بودند یک گردان از دشمن را به زانو در بیاورند.

سردار اشتری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، ما کمترین تجهیزات دفاعی را داشتیم اما اکنون به لطف خدا جزء مجهزترین کشورها و حتی در برخی صنایع، اولین کشور در بین کشورهای جهان هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در عرصه های مختلف، لطف الهی شامل مردم کشورمان شده است، تاکید کرد: باید بدانیم که هر چه داریم از دوران دفاع مقدس بوده که آن هم از قیام امام حسین(ع) و یارانش نشات گرفته است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند:"اگر بخواهیم با توطئه های فرهنگی مقابله کنیم، باید از این چشمه بزرگ دفاع مقدس استفاده کنیم"، گفت: ما باید همان روحیه دفاع مقدس را داشته باشیم و در مقابل هجمه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه رهبرانقلاب، راهیان نور را سنت حسنه توصیف کرده اند، ابراز داشت: بنده هم که امروز توفیق حضور در راهیان نور را پیدا کردم از فضای معنوی این مناطق عملیاتی بهره بردم؛ اردوهای راهیان نور بسیار اثرگذار است و قطعا بر روی جوانانی که برای بازدید از این مناطق آمده اند، تاثیر می گذارد.

سردار اشتری گفت: با اقدامات صورت گرفته، بسترهای لازم  برای بازدیدهای کاروان های راهیان نور از بوشهر، هرمزگان و مناطق عملیاتی آن دو استان نیز فراهم شده که این فرهنگ ها از طریق همین بازدیدها منتقل می شود؛ باید مراقب باشیم که در انتقال این فرهنگ ها، انحراف ایجاد نشود.

وی ادامه داد: بایستی به این موضوع توجه داشته باشیم که دفاع مقدس متعلق به یک جناح و گروه نیست لذا همه دستگاه ها، گروه ها و جناح ها بایستی در این عرصه فعالیت کنند.

این مقام عالی انتظامی کشور، تامین امنیت زائران کاروان های راهیان نور را از مهمترین وظایف نیروی انتظامی اعلام و تصریح کرد: با تمام توان آماده هستیم تا امنیت این کاروان ها را علاوه بر جاده ها در مناطق عملیاتی نیز تامین کنیم؛ البته همکارانم در این فعالیت ها با ایمان و اعتقاد قلبی، ورود پیدا کرده و فعالیت می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص حوادث این کاروان ها، طی سال های اخیر برطرف شده و ان شاءالله در آینده نیز بتوانیم همین عملکرد را داشته باشیم.

سردار اشتری در خاتمه گفت: نیروی انتظامی مسئولیت نظم و امنیت در مرزها را برعهده دارد و ما شهیدان بسیاری را در عرصه برقراری نظم و امنیت، تقدیم کشور کرده ایم؛ حضور پرشور ارتش، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و در راس آن، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و این همه فعالیت ها، الطاف الهی است؛ امیدوارم که نیروی انتظامی توانسته باشد سهم خود را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار