ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

وداع اهالی قلم با افشین یداللهی/ تمدید زمان ثبت نام ناشران برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

اهالی قلم، شعر و موسیقی با افشین یداللهی، شاعر و ترانه سرای معروف کشورمان وداع کردند.

وداع اهالی قلم با افشین یداللهی/ تمدید زمان ثبت نام ناشران برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 10 فروردین ماهبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته؛ اهالی قلم، شعر و موسیقی همه در غم وداع با شاعر و ترانه‌سرای معروف کشورمان، به سر بردند. افشین یداللهی سه شنبه ۲۴ اسفند، در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودرویش، به شدت مجروح شده و در نهایت 25 اسفندماه درگذشت.
 
* غلامعلی حداد عادل در دیدار با رایزنان و ماموران فرهنگی آماده به اعزام به کشورهای جهان، ضمن تشریح اهداف و فلسفه تشکیل بنیاد سعدی اظهار کرد: این بنیاد هدفی جز هم افزایی ظرفیت های موجود در کشور و داشتن متولی خاص برای زبان فارسی به خارجیان نداشته و نماینده یا نمایندگانی بجز رایزنان فرهنگی و سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به همکاری خوب و ثمربخش رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توفیق بنیاد سعدی، گفت: بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ اهداف مشترکی دارند و در حقیقت یک خانواده هستند.

* داود موسایی؛ مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: زمان ثبت‌نام ناشران تا تاریخ 10  فروردین ماه 1396 تمدید شده است.   
 
وی افزود: با توجه به اینکه مدارک برخی از ناشران هنوز تکمیل نشده است، کمیته ناشران خارجی زمان ثبت‌نام را تا تاریخ 10 فروردین ماه 1396 تمدید کرده است.

* مراسم رونمایی از کتاب همسکوت اثر سعید سکاکی در مرکز تبادل کتاب با حضور بهمن بنی هاشمی پژوهشگر و شاعر، میلاد عرفان‌پور شاعر، سعید سکاکی شاعر و آرش کامور آهنگساز و نوازنده برگزار شد.  
      
* حسین صفری مدیر کمیته اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره مصوبات دومین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران با ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این جلسه افزایش مسیرهای دسترسی به نمایشگاه، انجام امور زیرساختی و ساخت سالن‌های جدید به منظور افزایش فضا برای حضور ناشران در دستور کار قرار گرفت. همچنین مقرر شد تا با محوریت معاونت خدمات شهری استان تهران و مدیریت شهر آفتاب سالن‌هایی برای شهر آفتاب در نظر گرفته شود.  
 
صفری همچنین از اسکان دانشجویان در حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد به مانند سال گذشته شرایط اسکان دانشجویانی که از استان‎های کشور جهت حضور در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند، در مهمانسرای حرم مطهر امام خمینی (ره)  فراهم شود.  

* مراسم اختتامیه جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران در مرکز تبادل کتاب با حضور ضیا موحد شاعر، علیرضا بهرامی دبیر جایزه و علی عبداللهی شاعر و مترجم برگزار شد..
 
در این مراسم علیرضا بهرامی دبیر جایزه کتاب سال شعر درباره انتخاب خبرنگاران با اشاره به جایزه‌های ادبی به عنوان یکی از حلقه‌های لازم و واقعی ادبیات گفت: اگر حلقه جایزه ادبی مفقوده باشد کل ادبیات معاصر دچار ناهنجاری است. باید متاسف باشیم برای زمانی که جایزه های ادبی کم برگزار شود.
 
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار