ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

بازدید سرزده حداد عادل از بنیاد سعدی/ کرج میزبان دومین محفل جشنواره شعر فجر

در هفته گذشته حدادعادل در یک بازدید سرزده، روند فعالیت‌های بنیاد سعدی را مورد بررسی قرار داد.

ادبیات در هفته ای که گذشتبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته  حدادعادل در یک بازدید سرزده و در نشستی صمیمانه با کارکنان معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، روند فعالیت‌های این معاونت و کتاب‌های در حال تالیف را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر اهمیت آموزش زبان فارسی در جهان، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های انجام شده در مجموعه بنیاد سعدی از امور لازم در راستای آموزش زبان فارسی است.

وی با اشاره به تعداد محدود کارشناسان در این معاونت و وظایف و فعالیت‌های گسترده‌ای که انجام می دهند، تصریح کرد: آموزش یک زبان با غیر هم زبان ها و تدوین کتاب های آموزشی مختلف متناسب با نیازها و مخاطبان متفاوت، احتیاج به نیروهای متخصص، منظم و پرکار و اهل فکر و علم و تدبیر و با انگیزه دارد که خوشبختانه در بنیاد شاهد این همکاران هستیم. بنابراین فضای دوستی و صمیمیت خود را حفظ کنید و اجازه ندهید حاشیه‌ها بر متن کار اصلی شما غلبه کند. در کارهای خود فکور و پر تلاش باشید؛ چرا که اگر کسی لذت فکر کردن را درک کند، کار همراه با فکر و اندیشه برایش لذت بخش خواهد بود.

رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش این بنیاد و سرپرست مولفین کتاب لذت خواندن، در این‌باره اظهار کرد: در ادامه روند تالیف منابعی با روش‌های جدید آموزشی و بر اساس چارچوب مرجع بنیاد سعدی، این کتاب در 12 درس تنظیم شده و هر درس شامل دو بخش است که در هر بخش یک مهارت خواندن و یک مهارت واژگانی آموزش داده می‌شود.

با این‌که دبیرخانه نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، فعالیت خود را از زمان اعلام فراخوان آغاز کرده و شناسایی انجمن‌های ادبی در سراسر کشور برای حضور در این جشنواره ملی را به مرحله قابل قبولی رسانده، اما اختتامیه این جشنواره به دلیل تداخل با یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به ابتدای سال 96 موکول می‌شود.

چهارمین سالروز درگذشت شادروان دکتر حسن حبیبی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی،  جمعی از مسئولان و خانواده دکتر حبیبی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.  
 
در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران،  دکتر ترکی در وصف دکتر حبیبی شعری قرائت کرد.
 
حداد عادل ضمن بزرگداشت شهدای آتش نشان گفت: ما می بایست در مراسم شهدای آتش‌نشان بودیم ولی این برنامه از قبل برنامه ریزی شده بود. امروز مراسم رونمايی کتاب «یادنامه دکتر حبیبی» برگزار می‌شود. تصمیم تالیف چنین کتابی در اولین جلسه فرهنگستان پس از درگذشت دکتر حبیبی با نظر به علاقه و احترام و دینی که به دکتر حبیبی داشتند، گرفته شد. دکتر دبیر مقدم معاون علمی فرهنگستان زحمت این کار را بر عهده داشتند و با جدیت این کار را انجام دادند. دکتر حبیبی همانطور که در ایران فعالیت های سیاسی وجود داشت، در اروپا به عنوان دانشجوی فعال سیاسی بود. یکی از مبارزان دانشجویی در خارج از کشور مرحوم دکتر حبیبی بود و دیگری شهید چمران بود.   
به فاصله 5 روز از برپایی محفل افتتاحیه یازدهمین جشنواره شعر فجر، دومین محفل شعرخوانی این جشنواره با حضور شاعرانی چون ساعد باقری، اسماعیل امینی، غلامرضا طریقی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، اکبر بهداروند، هرمز علیپور، سیدمحمدعلی رضازاده و امید مهدی‌نژاد در کرج برگزار می‌شود.

شهر کتاب فرشته، در پی تغییر مکان، خانه جدید خود را با حضور اهالی فرهنگ و هنر بار دیگر افتتاح کرد.
 
این مراسم که با حضور چهره‌های فرهنگی ـ هنری چون هوشنگ گلمکانی، ابراهیم حقیقی، علیرضا سمیع آذر، سید محمد بهشتی، عباس یاری، مهدی فیروزان، مرتضی کاظمی، مژگان امجد و ... زینت گرفته بود، با صحبت‌هایی از سید صالح بهشتی؛ مدیر عامل مجموعه شهرکتاب برگزار شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار