ادبیات در هفته ای که گذشت با حال و هوای فجر

محفل طنز یازدهمین جشنواره شعر فجر برای پاسداشت شهدای آتش نشان لغو شد.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته در حالی که برگزاری محفل طنز یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برای هفته آتی و در روستای «زاکان»، زادگاه عبید زاکانی برنامه‌ریزی شده بود، این محفل به احترام شهدای والامقام آتش‌نشانی و خانواده‌های داغدار آنان برگزار نخواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، بنیاد شعر و ادبیات داستانی درصدد است تا در محفل ویژه‌ای که طی روزهای آینده برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی خواهد شد، به تکریم آتش‌نشانان پرتلاش فاجعه ساختمان پلاسکو و مجاهدت شهدای این حادثه بپردازد.
 
همچنین در این هفته در دومین برنامه «اوج هنر» به منظور پاسداشت هنرمندان انقلاب اسلامی، از یک عمر تلاش هدایت الله بهبودی نویسنده ادبیات انقلاب، دفاع مقدس و زندگینامه مقام معظم رهبری، در نخلستان اوج تجلیل به عمل آمد.  
 
در این مراسم مرتضی سرهنگی اظهار داشت: من در این مراسم قصد دارم به جای صحبت از نوشته های جناب بهبودی از چیزهایی که ایشان خط زده صحبت کنم. هر وقت که گفتم و نوشتم که نوشتن، نظم و مدارا را از ایشان آموخته ام آن را خط زدند. هر جا گفتم که اگر آقای بهبودی نبود، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات هنر مقاومت نیز وجود نداشت، آن را خط زدند.   
 
مراسم رونمایی از کتاب گلستان یازدهم (خاطرات همسر شهید چیت‌‌سازیان) در تالار مهر حوزه هنری با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و تعدادی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در خصوص نگارش خاطرات همسران شهدا گفت: در صورتی که خاطرات همسران شهدا نوشته نمی‌شد، حتما ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ناقص بود. این افراد نیمه پنهان شهدا هستند و اگر می‌خواستیم انسانی که انقلاب اسلامی معرفی کرده را ترسیم کنیم، کسانی را ترسیم می‌کردیم که اهل جهاد بودند. با بیان خاطرات همسران شهدا این مسئله کامل‌تر شد.

در نشستی که این هفته در ارتباط با افزایش تعرفه کاغذ برگزار شد؛ علی تشنقی رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران، غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان، بابک عابدینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان چاپ، محمدمهدی داوودی‌پور مدیرعامل شرکت ناشران و کتابفروشان تهران حضور یافتند.  
 
شجاع نماینده تشکل‌های چاپ و نشر در این مراسم گفت: ما حامی تولید داخلی هستیم؛ ولی متأسفانه تنها کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولیدکننده است که بیشتر کارتن و ورق تولید می‌کند. محصولات کارخانه‌جات ایرانی قابل رقابت با کاغذهای درجه 2 و 3 هند هم نیستند! 

وی افزود: هیچ اختلافی بین تشکل‌های صنعت چاپ و نشر وجود ندارد. در سال 85 طی مصوبه شورای اقتصاد مبالغ زیادی به کارخانه چوب مازندران و کاغذ پارس تزریق شد که کیفیت و کمیت را بالا ببرند؛ ولی کوچکترین اتفاقی مشاهده نکردیم. طبق آماری که اسفندیاری معاون سلولوزی اعلام کرد، 33 درصد حجم تولید کاغذ پایین آمده است.  
 
اصغر باقرزاده با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون منصوب شد. وی در این حکم با اشاره به تعهد، شایستگی و سوابق باقرزاده، وی را به سمت مدیرکل آموزش و پژوهش کانون، منصوب کرده است. 

تشریح برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در نشستی رسانه‌ای از سوی علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.  
 
حاجیان زاده در این نشست اظهار داشت: دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها برای ماست که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشتیم و همچنین یک فصل نو برای کسانی است که این آرمان ها سینه به سینه به آن‌ها منتقل شده و امروز در سی و هشتمین سالگرد آن حضور دارند.  
 
وی افزود: حفظ و حراست از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی نیاز به نسل جدید داشته که آینده‌سازان این سرزمین هستند. در این راستا دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حوزه کودک و نوجوان مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند. پرورش کودکان و نوجوانان مومن، انقلابی و معتقد به آرمان های انقلاب تضمین تداوم این ارزش‌ها در کشور است. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.