ادبیات در هفته ای که گذشت

بازدید معاون فرهنگی وزارت ارشاد از کتابخانه ای در شیراز

سید عباس صالحی؛معاون امور فرهنگی از کتابفروشی محمدی در شیراز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید عباس صالحی؛معاون امور فرهنگی از کتابفروشی محمدی در شیراز بازدید کرد و با بهنام محمدی؛ مدیر کتابفروشی و نسل چهارم از این خاندان که به ادراه این کتابفروشی می‌پردازد، به گفت‌و‌گو پرداخت.  

سید بهنام محمدی؛ مدیرانتشاررات محمدی با اشاره به تاریخچه این کتابفروشی گفت: کتابفروشی محمدی نزدیک به 127 سال قدمت دارد و از سال 1270 شمسی (1310 قمری) فعالیت خود را آغاز کرد. 

وی افزود: موسس این کتابفروشی پدر پدربزرگ من هادی محمدی معروف به شیرازی بود که در عصر قاجار با آوردن دستگاه چاپ از بمبئی و انتشار روزنامه و کتاب این کتابفروشی را در شیراز تاسیس کرد. پس از وی پدربزرگ من محمدرحیم محمدی معروف به ناظم این کتابفروشی را برای مدتی اداره کرد و بعد از آن نیز پدر من محمد محمدی زمام امور را به دست گرفت. در حال حاضر من نسل چهار از این سلسله هستم که در این کتابفروشی مشغول به فعالیتم و در کنار اداره این کتابفروشی فرزند خود را برای ادامه این راه تربیت می‌کنم.  

محمدی همچنین درباره طرح‌های تشویقی برای کتابفروشی‌ها گفت: این طرح‌ها صد در صد بر اقتصاد کتابفروشان تاثیرگذارند و امیدوارم این حمایت‎ها در طول زمان ادامه پیدا کند.  

در این هفته آیین پایانی چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم با حضور برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سید مجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و علی درویش پور مدیر عامل برج میلاد در سالن رواق هنری برج میلاد برگزار شد. 

برزین ضرغامی با ایراد سخنانی اظهار داشت: به حمدالله جایزه محتشم  در این سال ها به اندازه کافی به رشد و بلوغ رسیده است و امروز شاهد آن هستیم که تبدیل به نهادی شده که برای خود از هویتی مستقل به ویژه در میان اهالی فرهنگ و هنر برخوردار است. 

وی افزود: جایزه محتشم یک رویداد هنری و گروهی است که هنرمندان در آن با توانایی خود و با استفاده از ابزارهای هنری، حرف دلشان را از طریق آثار هنری گرافیکی و حجمی به مخاطبان منتقل ‌می‌کنند. 

ضرغامی در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله این دوره از جایزه محتشم، با استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته مواجه شد و ان شاالله که این جایزه فراگیرتر شده و سال به سال با شکوه‌تر برگزار شود. این وظیفه مسئولان است که فرصت اطلاع رسانی را ایجاد کنند. اگر اطلاع رسانی بهتری صورت گیرد، به طور قطع استقبال بیشتری هم از این رویداد می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار