ادامه جنایت‌های وحشیانه بودائیان میانمار علیه مسلمانان/اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی علیه اقلیت روهینگیا

رئیس کمیسیون تحقیق درباره وقایع میانمار از دولت این کشور خواست به امدادگران و خبرنگاران اجازه دسترسی آزادانه به منطقه مسلمان‌نشین ایالت راخین را بدهد.

ادامه جنایت‌های وحشیانه بودائیان میانمار علیه مسلمانان/اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی علیه اقلیت روهینگیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس کمیسیون تحقیق درباره وقایع اخیر در ایالت «راخین» میانمار اعلام کرد این کمیسیون از دولت میانمار می‌خواهد به امدادگران و خبرنگاران اجازه دسترسی آزادانه را به منطقه‌ای در غرب این کشور بدهد که گفته می‌شود نیروهای امنیتی در این منطقه اقدام به نقض حقوق اقلیت مسلمان در روهینگیا می‌کنند. کوفی عنان این اظهارات را روز پنجشنبه در ویدئویی مطرح کرد که در کنفرانسی خبری در یانگون پخش شد.

گفته می‌شود این کمیسیون سال گذشته به درخواست «آنگ سان سوچی»، وزیر امور خارجه میانمار، تشکیل شد.

در سال 1974 میلادی، رژیم نظامی میانمار قانون اساسی جدیدی را وضع  و بر اساس آن، اسم میانمار به «جمهوری سوسیالیستی اتحادیه میانمار» تغییر کرد و پس از آن، مسلمانان عملاً به عنوان ساکنین بیگانه و غیرقانونی معرفی شدند؛ تمامی اموال و دارایی‌های آنان توقیف و از شغل‌های دولتی برکنار شدند؛ حق شهروندی آنها نیز توسط رژیم نظامی میانمار سلب و تکذیب شد و از آن زمان تاکنون همه آنها تحت آزار حکومت نظامی میانمار قرار دارند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، در شورش‌های دو سال گذشته در میانمار، اقلیت مسلمان تحت ظلم بودائیان قرار گرفته و بر اساس اظهارات آوارگان، پلیس میانمار نیز در  کشتار و آزار و اذیت علیه مسلمانان مشارکت داشته است.

در گزارش 56 صفحه‌ای دیده‌بان حقوق‌بشر درباره درگیری‌های اخیر میانمار آمده است: نیروهای امنیتی میانمار از مسلمانان مقابل بودائیان محافظت نکردند و در عوض یک کمپین خشونت‌آمیز علیه مسلمانان روهینگیا به راه انداختند، از سوی دیگر سربازان و نظامیان میانمار به جای حفاظت از زنان، بر روی آن‌ها آتش گشوده و بعضا به آن‌ها تجاوز می‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار