میانمار جنایات پلیس علیه مسلمانان روهینگیا را بررسی می‌کند

دولت میانمار اعلام کرد در خصوص آزار مسلمانان روهینگیا بدست نیروهای پلیس تحقیق خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت میانمار اعلام کرد تحقیقاتی را در خصوص آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا بدست نیروهای پلیس آغاز خواهد کرد. ارتش میانمار نیز پیشتر اعلام کرد یک تیم برای بررسی جنایات انجام شده علیه مسلمانان روهینگیا بدست نیروهای امنیتی بخصوص پلیس تشکیل خواهد شد.

وزارت امور داخلی میانمار هم در بیانیه ای اعلام کرد یک کمیته تحقیق برای بررسی اینکه آیا نیروهای پلیس در طول عملیات پاکسازی این منطقه اقدامات غیرقانونی که مربوط به نقض حقوق بشر باشد علیه مسلمانان روهینگیا انجام داده اند یا خیر، تشکیل خواهد شد. 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی در ماه جاری میلادی اعلام کرد نیروهای امنیتی میانمار از اکتبر سال گذشته میلادی جنایات وحشتناکی علیه مسلمانان روهینگیا انجام داده و تعداد زیادی از آنها را قتل‌عام کرده اند. آنها همچنین بسیاری از روستاهای مسلمانان روهینگیا را سوزانده اند.

با این حال، دولت میانمار هرگونه اتهامی در خصوص نقض حقوق بشر در شمال ایالت راخین که بیشتر مسلمانان روهینگیا در آن زندگی می کنند را رد کرده است. تدابیر امنیتی در شمال راخین از 9 اکتبر (18 مهر) همزمان با آنچه حمله به مرزبانان این کشور خوانده شد، تشدید شده است. در این حمله 9 مأمور پلیس کشته شدند.

بنابر اعلام سازمان ملل، از ماه اکتبر سال گذشته میلادی بیش از 69 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش گریخته اند. دو نفر از مقامات ارشد سازمان ملل هم چندی پیش اعلام کردند در چهار ماه گذشته بیش از یک هزار مسلمان روهینگیا بدست ارتش میانمار قتل عام شده اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار