کرمانشاه؛

کرمانشاه امسال شاهد "نوروزی متفاوت" است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش و برنامه‌ریزی در استان برای تحقق شعار امسال میراث فرهنگی مبنی بر «نوروزی متفاوت» خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی امروز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص برنامه های این اداره کل در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۶ استان کرمانشاه اظهار داشت: میراث فرهنگی دبیری ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه را به عهده دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه سال ۹۵ سالی بود که نوروز با همکاری و مشارکت ۱۳ کشور با محوریت ایران ثبت جهانی شد، در کشور هم سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروز و نوروزگاه ها و برجسته کردن نوروز یک مقدار تمرکز و انرژی گذاشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه نیز از دی ماه ۱۵ ستاد اجرایی را در استان ایجاد کردیم و فرمانداران نیز به عنوان روسای اجرایی ستادهای شهرستان ها منصوب شدند.

وی ادامه داد: در کنار این ستاد ها حدود ۱۰ کمیته اجرایی اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، ارزیابی عملکات سفر را در اسرد، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیت، ترافیک، حمل و نقل جاده ای، بهداشت، سلامت، محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بازار و... و. نیز مسئولیت برنامه ریزی ریز برنامه ها و جزئیات خدمتان فراهم کردند که تا جایی که ممکن است، بحث تحقق شعار نوروز متفاوت را در استان کرمانشاه داشته باشیم.

بالایی گفت: ما با تاکید سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروزگاه ها متوقف شده ایم و در همه شهرستان هایمان ترکیبی از نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس، خدمات گردشگری روستایی و عشایری و در کنارش -اگر آثار تاریخی در آن مکان وجود داشته باشد- و همینطور مراسمات و آیین های نوروزی در استان خواهیم داشت.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.