قزوین؛

اقتصاد مقاومتی موضوع نشست روحانیون استان

استاندار با حضور در جمع روحانیون از اجرای اقتصاد مقاومتی در استان گزارش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛استاندار در این نشست گفت : برای حل مشکل کمبود آب کشاورزی، آبیاری نوین در ۲۵ هزار هکتار از اراضی استن در دستور کار قرار گرفته است.
 
 

فریدون همتی همچنین به داربستی و قطره ای کردن با غات انگور اشاره کرد  و افزود : میانگین تولید  انگور در باغات داربستی  ، سه برابر شده است .

همتی گریزی هم به شرایط سخت صنعت زد و گفت : پایداری وضع موجود در این بخش  و افزایش تولید و اشتغال از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گفت : با پرداخت هزار و 150 میلیون تومان تسهیلات از هزار و صد واحد تولیدیاستان  حمایت شده است.

همتی گفت : با حمایت از این واحدها ۱۹ هزار شغل ایجاد شده است که ده هزار اشتغال ردیف بیمه تامین اجتماعی جدید دارند .

استاندار همچنین به افزایش صادرات استان اشاره کرد و گفت : سهم صادرات در نظر گرفته شده  برای استان قزوین ، ۴۳۰ میلیون دلار بود که صادارت استان به  200 میلیون دلار بیشتر از این میزان بوده است.

همتی از سرمایه گذاری  ۴۵۰ میلیون دلاری خارجی در استان هم اشاره کرد.

استاندار اضافه کرد : بعد از سفر دولت  به ده هزار زوج وام ده میلیون تومانی پرداخت شده است و در حال حاضر هیچ زوجی در نوبت دریافت وام نیست .

نماینده عالی کشور در مورد اشتغال محرومین هم گفت : ۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای آموزش و ایجاد اشتغال در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار گرفته است .

 همتی اضافه کرد : هزار و ۳۰۰ مورد زمین و پروانه ی رایگان برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است و در بهزیستی هم ۳ هزار و سیصد واحد مسکن برای ساخت مددجویان کلید خورده که هزار و پانصد واحد تحویل داده شده است و مابقی تا پایان سال آینده به اتمام می رسد .

فریدون همتی همچنین گفت : ۱۴۰ معتاد متجاهر جمع آوری و برای ترک به مراکز درمانی منتقل شدند و بعد از دوره ی درمان دوباره رها نشده اند و در صدد ایجاد اشتغال برای آنان هستیم.
 
استاندار قزوین تاکید کرد : که گزارشات ارائه شده به این معنا نیست که در این بخشها مشکل نیست بلکه باید تلاش کنیم تا به نتیجه ی نهایی برسیم .

همتی همچنین گفت : باید از هر فضا ، محفل و رسانه ای برای گزارش اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم استفاده کنیم .

نماینده ی عالی کشور در استان اضافه کرد : تورم و سود زیاد بانکی  یکی از آسیبهای جدی اقتصاد است .

استاندار افزود :  تورم در مسیر  کاهش است و در طی دو سال گذشته سود بانکهای دولتی ۴ درصد کاهش یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این گردهمایی گفت : اقتصاد مقاومتی فقط به بخش اقتصاد مربوط نیست بلکه سهم فرهنگ هم در این زمینه بسیار مهم است .
 
اقتصاد مقاومتی موضوع نشست روحانیون استان 

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : باید برای استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم فرهنگ سازی کرد .

 امام جمعه ی قزوین ، همچنین اقتصاد مقاومتی را  ترکیبی از فرهنگ ، ایمان ، عقیده ، عدالت ، انصاف ، تولید و مصرف درست دانست. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.