کرمان؛

آمادگی رفسنجان ، برای پذیرایی از مسافران نوروزی

شهرستان رفسنجان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛حمید ملانوری ،فرماندار و رییس ستاد تسهیلات نوروزی رفسنجان با بیان اینکه شهرستان رفسنجان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است، گفت: در ورودی و خروجی شهر رفسنجان سه کمپ ایجاد می شود که مربوط به میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و عرضه سوغات شهرستان است و ادارات کشیک‌های خود را اعلام کنند و در این ایام پاسخگو باشند.

وی افزود: فضای شهر و روستاها باید به بهترین ‌نحو برای پذیرایی از مسافرین نوروزی آماده باشد و از سوی ستاد اسکان مهمانان نوروزی ۱۱ مدرسه با ۱۰۶ کلاس آماده شده و در بخش کشکوئیه و نوق نیز اماکنی برای اسکان در نظر گرفته شده است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به بازدید هزار گردشگر خارجی از دره راگه، از راه اندازی فاز نخست خانه حاج آقا علی در نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: فاز نخست مرمت خانه حاج آقا علی عید نوروز امسال راه اندازی می شود که شامل کافی شاپ، رستوران و چهار سوییت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : سال ۹۴ شاهد کاهش طلاق و رشد ازدواج در شهرستان بودیم و سال جاری موفق شدیم این امر را ثابت نگه داریم و بر اساس گزارش های رسمی استان، ۲۲ درصد شاخص‌های امنیتی شهرستان افزایش یافته است.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: امسال شاهد موفقیت های بسیار خوب دانش آموزان شهرستان در المپیادها و مسابقات علمی بودیم ضمن اینکه در حوزه زیرساخت‌های مدارس اتفاقات خوبی رقم خورده هر چند ۱۷ مدرسه غیرمقاوم و چهارمدرسه تخریبی در شهرستان داریم.

ملانوری با اشاره به نصب ۱۰ دستگاه تصفیه آب در شهر رفسنجان، به اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان اشاره کرد و یادآورشد : دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان موفقیت‌هایی خوبی را در اجرای این طرح داشته است که از جمله آن می توان به اصلاح و نوسازی و توسعه بخش های مختلف بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و صدور ۳۰ هزار دفترچه بیمه درمانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای عملیات دوبانده کردن محور نوق به رفسنجان در سال آینده، گفت: زیرسازی و قیرپاشی جاده نوق به بافق یزد انجام شده و احداث این جاده ترانزیتی به اقتصاد و رونق منطقه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ تن شیر در رفسنجان تولید می شود، افزود: در این راستا پیگیر هستیم کارخانه مواد لبنی در شهرستان احداث شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در شهرستان امضاء شده که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است و در این زمینه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شکوفا و قطب سرمایه‌گذاری خارجی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار