سمنان؛

افزایش جرایم سایبری در استان سمنان

قریب به 29 درصد مجرمان سايبري زن و 70 درصد دستگيرشدگان تحصيلات دانشگاهي دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سردار روح‌الامين قاسمي فرمانده انتظامي استان از كشف 98.5 درصدي جرايم فضاي مجازي در این استان خبر داد و گفت: 29 درصد مجرمان سايبري زن و 70 درصد دستگيرشدگان تحصيلات دانشگاهي دارند.

سردار روح‌الامين قاسمي افزود: اين افزايش، زنگ خطري جدي است كه به حساسيت توجه تمام نهادها و دستگاه‌ها به فضاي مجازي و ارتقاء سلامت و امنيت در اين حوزه بيش از پيش مي‌افزايد.

وي با اشاره به کشف 98.5 درصدی جرایم در حوزه فضای مجازی خاطرنشان كرد: 70 درصد دستگيرشدگان جرايم سايبري تحصيلات دانشگاهي دارند که زنان 29 درصد اين افراد هستند.
 
قاسمی در بخش ديگري از گزارش عملكرد سال جاري پليس در سطح استان به اجراي فعاليت ها و برنامه هاي گوناگون آموزشي و پيشگيرانه اشاره كرد و افزود: نزديك به 110 هزار نفر از اقشار مختلف از اين آموزش ها بهره مند شده اند.
 
فرمانده انتظامي استان گفت: تاكنون با حضور فعال كارشناسان آموزش همگاني پليس در حوزه هاي گوناگون در مراكز مختلف از جمله دستگاه هاي دولتي، دانشگاه ها، مساجد، مدارس و... يك هزار و 130 مورد جلسه آموزشي برگزارشده است.
 
سردار قاسمي با اعلام مصالحه 62 درصدي پرونده هاي ارجاعي به واحدهاي مددكاري كلانتري هاي استان تصريح كرد: كارشناسان انتظامي در 417 جلسه طرح مشاوره فعال در مجامع عمومي حضور يافته و به 31 هزار و 332 نفر انواع خدمات مشاوره اي را ارائه كردند.
 
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.