کاهش مجدد بهای نفت در بازار جهانی

سیر نزولی بهای نفت در بازار جهانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در بازار انرژی به دلیل انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش ذخایر جهانی نفت و افزایش تولیدات اعضای اوپک، شاهد کاهش بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با 45 سنت کاهش ( معادل 0.9 درصد) به 50 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 68 سنت کاهش (معادل 1.4 درصد)، 47 دلار و 72 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

میزان تولید نفت خام عربستان در ماه فوریه (30 روز منتهی به 12 اسفند) 9 میلیون و 797 هزار بشکه در روز بود؛ اما عربستان به اوپک اعلام کرد میزان تولیدات خود را به 10 میلیون و 11 هزار بشکه رسانده است. بهای نفت در بازار جهانی در حال بازگشت به پیش از توافق کاهش عرضه نفت از سوی اعضای اوپک و کشورهای تولید کننده نفت غیراوپکی است. 

پیش‌تر سال گذشته میلادی اعضای اوپک و کشورهای تولید کننده نفت غیراوپکی شامل روسیه توافق کردند میزان تولیدات نفت خام خود را یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند. با این وجود، پس از افزایش نسبی بهای نفت در بازار جهانی، بهای نفت در هفته‌های گذشته شاهد سیر نزولی بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار